TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Čeština vepsí: Čárkovací mánie


[1] Vložil(a): George K. [web], 2003-07-29, 21:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Nadměrný počet čárek ve větách je jen polovina problému :-). Co třeba název dnešních PÚOVIN?

http://www.pooh.cz/a.asp?a=2005573&db=

[2] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-29, 22:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixymu: Máte pravdu. Těch čárek je tam opravdu trochu více. Ale nechápu jak vám ty čárky mohou narušit soustředění se na text. Mě spíše naruší soustředění, když tam ta čárka není. Pořád lepší víc čárek, než žádná. No, ale zkusím se více kontrolovat.

Já se snažím spíše víc soustředit na to, abych neudělal nějakou hrubku. To by bylo asi vážnější než nějaké čárky.

A když už jsme u toho pravopisu, tak se podívejte na pooh.cz. Tam nacházím celkem dost gramatických chyb. I víckrát do týdne. U medvídka Púa, bych je neočekával. A taky to neventiluji. Až teď, bohužel.

Celkem mě stále více zklamáváte. Nejdříve útok - byť v komentářích - na Jirku Koubu, pak tohle. Nemáte snad o čem psát, pane Chytrý?

[3] Vložil(a): Vilém Málek [web], 2003-07-29, 22:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Chyby v písemném projevu na internetu mne mrzí, pochybuji však, že s tím cokoli uděláme. Nejprve by se asi museli polepšit novináři a vydavatelé by museli přestat šetřit na korektorech - pak by národ nepovažoval takové zpotvořeniny za normální ;-(

[4] Vložil(a): George K. [web], 2003-07-29, 22:40 Solo | MuteČtenáři: ---

> Lukyn: Přebytek čárek na nepatřičných místech narušuje nepřetržitost toku čtení textu stejně jako jejich nedostatek. Čárky určují nejen logiku obsahu, ale i místa, kdy se má čtenách "nadechnout". Napište jeden dlouhý text bez čárek a čtenáři vašeho blogu pravděpodobně zemřou udušením :-).

Co je to za kravinu, že "pořád lepší víc čárek, než žádná"?

[5] Vložil(a): roni [web], 2003-07-29, 22:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Uff.. pixy, kladies naozaj vysoku latku na gramatiku.

Moje kriteria su trosku nizsie a vcelku by mi na internete stacila poriadna davka gramatiky spojena so zakladnymi znalostami typografie v texte. Pre mna to znamena len tolko, ze sa v texte nebudu vyskytovat hrubky a preklepy co najmenej.

Je to moj subjektivny pohlad, pretoze, ciarky, boli, kamenom, urazu, mojich, diktatov, za mojich skolskych cias ;-) (tri chybne ciarky a mal som trojku).

Mozno zo mna teraz zasa vykrikne grafoman: ludia velmi malo citaju kvalitne pisane knihy a este menej pisu. (A moze za to Microsoft tym jeho klikanim.) ;-)

Ostatni pani, ktori sa citia urazeni, by mali krotit svoje vypady voci pixymu. On dost jasne napisal, ze mu nejde utocit voci samotnym osobam.

[boha, tak som sa snazil nikde neurobit chybu ;-)]

[6] Vložil(a): White dog [web], 2003-07-29, 22:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Konečně někdo, uhodil hřebíček na hlavičku (nebo, hlavičku na, hřebíček?)

Souhlasím s, tvrzením že mnoho čárek znemožňuje, soustředit se na text.

A nesouhlasím, s komentářem George K že je to stejně, rušivé jako nedostatek čárek.

Pokud čarky, chybí tak si je podvědomě, domyslím ale když tam, jsou tak mě zcela vědomě, ruší.

[7] Vložil(a): George K. [web], 2003-07-29, 22:57 Solo | MuteČtenáři: ---

> White dog: Se mnou není třeba souhlasit. Ovšem na pravdivosti mého tvrzení to pranic nezmění. Čárky mají svůj význam, patří prostě jenom na svá místa, nikam jinam. Howgh.

[8] Vložil(a): Alraune [web], 2003-07-29, 23:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Interpunkce je obecně bolestí českého pravopisu. Chybně užitá mění význam celé věty a navíc jí spousta lidí považuje za "přílišnou zhůvěřilost", kterou si mohou odříct.

Ale musím přiznat, že podle mých zkušeností se čárek spíš nedostává, než že by přebývaly.

[9] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-29, 23:20 Solo | MuteČtenáři: ---

To George K.: Dobře, je to asi kravina (lepší víc čárek...), ale když čárka chybí někde kde by měla být, tak to také bije do očí. Spíš je tedy rušivé obojí.

Ostatním: Nad Pixyho článkem jsem se zamyslel. Uznávám, že má pravdu. Teď už si dám většího majzla.

Chápu, pane Staníčku, že to berete jako profesionál z profesionálního hlediska. Já píši v takto hojném počtu asi 3 měsíce. Považuji se tedy za amatéra, což znamená, že ode mne nemůžete očekávat profesionální text. Snad jsem vás předtím nijak neurazil, ale trochu jsem z toho byl mimo. To víte. Zrovna jsem vám z těch weblogů přišel pod ruku jako první a hned tohle.

Ale dalo by se říct, že i příspěvkama se člověk učí ... ;)

[10] Vložil(a): Arthur Denr, 2003-07-29, 23:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy> To máš tak: Všichni vědí, že tam, kde se píše čárka, mají udělat při čtení pomlku. A předpokládají ekvivalenci čárka - pomlka, takže když si v hlavě větu při psaní přeříkávají, napíšou prostě čárku tam, kde udělali tu pomlku. :)

Tohoto jevu jsem si všimnul poprvé při čtení moravského časopisu Trnky - Brnky. Tam jsou zhusta schopní napsat: "Jeho černé, kudrnaté vlasy vlály ve větru" apod. Nevím jak se tyhle přívlastky jmenují, jestli to jsou vlastní nebo nevlastní, ale vím, že se mezi nimi čárky nepíšou!

A ani Lukyn ani White Dog nemají pravdu. Čárky jsou naprosto nezbytné pro správné pochopení věty a mají být tam, kde být mají! Viz: "Žádám o zasklení okna v pracovně pana profesora rozbitého větrem." Nebo ve větě "Prezident nesouhlasí s postupem stranického lídra, který zahájil mohutnou volební kampaň a vyzývá k občanské neposlušnosti" - kdo vyzývá? Dejte před A čárku a věta má zcela jiný smysl!

[11] Vložil(a): George K. [web], 2003-07-29, 23:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Jojo, čárky jsou neřád. Zrovna dneska jsem se kvůli jedné rafnul s naším obchodním ředitelem. Ale stejně jsem ji tam nechal, protože tam prostě PATŘILA :-)))

[12] Vložil(a): pixy, 2003-07-30, 00:03 Solo | MuteČtenáři: ---

1. Lukyn.cz> Nick "Lukyn" uz jsem zaregistroval (kdyz nic jineho, urcite uz jste mi psal nejaky ten mail, jsem si skoro jist), komu ale patri ve spotu zmineny blog jsem netusil, ani nezjistoval. Videl jsem ho dnes prvne a ani ted si bez podivani do clanku nevzpomenu jak se jmenoval, ani kde lezi. Takze to vazne nebylo nic osobniho, byl to proste nahodny priklad. Mohl jsem klidne vybrat jiny.

2. WhiteDog> Tak tenhle tvuj, komentar jsem, skoro nebyl schopen, precist. Tak, mam asi nejak, divne posunuty, prah citlivosti na, interpunkci.

Ale to koneckoncu myslim naprosto vazne: takhle divne ocarkovany text mi opravdu dela problem cist. Mozna ze i proto, ze sam, kdyz pisu, si davam na interpunkci hodne zalezet a casto hodne zvazuju, jestli pouziju tecku, carku, strednik, pomlcku, dvojtecku nebo zavorky: nikdo me totiz nepresvedci, ze si toho nikdo nevsimne. Mozna vedome, nevsimne, ale podvedome tam ty rozdily urcite pusobi. To jsem si jist.

[13] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 00:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Arthuru Dentovi: A víte že jo? Já jsem nad tím dost přemýšlel. Proč tam ty čárky vlastně cpu? Už je mi to jasné. Ono na té pomlce - v mém případě - opravdu něco bude. Díky. ;)

[14] Vložil(a): Jirka, 2003-07-30, 00:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Ach ten češtin... ;-)

Pixyho naprosto chápu a jsem rád, že z pozice člověka se značně čtenými weblogy šíří osvětu (přestože mu tím hrozí obviňování z puntičkářství apod.). Kdo v dnešní době má čas zkoumat význam podivně uplácaných vět, které se všemožně odchylují od přijatých konvencí?

PS: A jestliže v přidávání čárek lze vysledovat vliv angličtiny, co stojí za strašností typu "Aby jste se nedivili"?

[15] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-30, 00:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy> Když píšu, tak jsem schopen kvůli pochybnostem ohledně interpunkce rozházet celé souvětí a přestylizovat ho. (Což je možná dobře. Možná právě pochybnost o interpunkci je neklamnou známkou překombinované věty.)

Lukyn> Zkuste odůvodnit čárku ve větě "U medvídka Púa, bych je neočekával." Proč má být před "bych"??? Či lépe - proč jste ji tam napsal?

[16] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 00:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixymu: Jo jo. Chápu, že to nebylo nic osobního. Nakonec je dobře, že jste na můj weblog narazil. Od teď už tam těch čárek bude o hodně méně, pomlky zůstanou pomlkami a zdrojový kód bude alespoň o několik kilo lehčí. ;)

[17] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-30, 00:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Jirka> Kdosi se na mém blogu vyjádřil v tom smyslu, že bloggeři (někteří) dnes vytvářejí na internetu ostrůvky češtiny uchu (a oku) lahodící. A možná má pravdu - když se podíváte na český internet, co najdete?

1. Zpravodajské weby - používají "zpravodajskou češtinu"

2. Firemní prezentace - to je zase samé "naše firma provádí zajištění realizace komplexního hodnocení..."

3. Chaty, diskuse a podobné - "Ses pos*al, deb*le, ňák nejsi fpoho, do toho nejdu"

4. Vyhledávače, programátorské stránky - to je technická čeština

5. Pornostránky - ty používají svůj vlastní druh šifer. Opravdu! Stránky plné lasturek, mušliček a kačenek nejsou o zvířátkách!

6. Stránky s literaturou, stránky o češtině a pod. - ovšem na takové stránky chodí minimum lidí.

7. Domovské stránky - tady je úroveň všelijaká, spíš nižší.

Takže zbývají jen ty weblogy. :)

[18] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 00:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno. Ehm. To byl ještě ten blbej zlozvyk. Teď když se nad tím zamyslím, tak tam samozřejmě být nemá. :(

[19] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 00:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Pardon. Komentář č. 18 je pro Arthura.

[20] Vložil(a): pixy, 2003-07-30, 01:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Arthur+Lukyn> IMHO je to celkem jasné.

Věta: "U medvídka Púa, bych je neočekával."

je vlastně: "U medvídka Púa? (Jó, to) bych je neočekával," resp. "U medvídka Púa, (tam) bych je neočekával." Vypuštěním "nadbytečných", nevyslovených slov se tam logicky vetře ta čárka... Je to tak, nebo se pletu?

[21] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-30, 01:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy> To je IMHO případ "Uplynulý víkend, (ten) jsem strávil s Martinou na chatě." nebo "Surikata, (to) je takové roztomilé zvířátko..."

Případ "děkuji všem co sem chodí, za jejich přízeň." je asi jiný - tam vypadla čárka za "všem".

Podobně i ve větě "Chtěli se totiž podívat, jestli po výstupu z tramvaje, budou muset zase běžet." je "po výstupu z tramvaje" nejspíš vsuvka, která by měla být oddělená z obou stran čárkami, ale autorovi se nejspíš zdála blbá formulace "(...) podívat, jestli, po výstupu z tramvaje, budou muset (...)"

Ve větě "V neděli večer, jsme se vypravili zpět do bytu..." jde nejspíš opět o vypuštění nějaké informace, třeba "V neděli večer, (těsně po šesté,) jsme se vypravili..."

A konečně "Nedodržením tohoto pravidla, hrozí ucpání odpadního otvoru..." nejspíš v autorovi vzbudilo zdání, že jde o dvě věty ("nedodržení pravidla" a "hrozí ucpání..."), a proto je oddělil čárkou.

Co Vy na to, Lukyne???

(Ještě přidám jeden odkaz: http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#carka )

[22] Vložil(a): pixy, 2003-07-30, 01:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [2], Lukyn> Abych na to nezapoměl, zakecali jsme to: jaký útok na Jirku Koubu? Já p. Koubu neznám a tím méně nemám potřebu na něj jakkoli útočit. Do jeho diskusí jsem -pokud vím - psal jen jediný příspěvek (v tom smyslu, že je škoda, že změnil téma svého blogu od zajímavého čtení k pouhým výpadům a tudíž už to není žádné čtení pro mě). Nespletl jste si mě s někým?

A když jsme u téhle reakce - právě že mám o čem psát: dnes třeba o češtině na webu. :D Když si projdete zdejší archiv, uvidíte, že někdy nic nenapíšu třeba pět dní po sobě - někdy zas i pět příspěvků za jediný den. Podle toho, jak moc mám o čem psát. Nemám-li, nepíšu. ;)

[23] Vložil(a): marek, 2003-07-30, 08:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdysi jsem slysel krasny interpunkcni priklad:

*propustit netreba zastrelit*

jsou dve moznosti:

propustit, netreba zastrelit

nebo

propustit netreba, zastrelit

[24] Vložil(a): Michal Němec [web], 2003-07-30, 10:57 Solo | MuteČtenáři: ---

Lukyn: v tomto se musím pixyho zastat. Jestli mě dokáže něco vyvádět z míry, jsou to chyby v textu. To, že lepší více čárek než žádná, je blbost.

...jinak více než čárky mě deprimuje špatně užité mě/mně :-)

[25] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 11:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixymu: Přiznávám, že slovo "útok" bylo celkem přehnané. Tudíž se omlouvám. Mě jen trochu zarazilo to, že vy něco takového napíšete. Bylo to na mě celkem tvrdé. Udivilo to například i Marvina.

Abych řekl pravdu, celkem si vás vážím v tom, co se týká CSS. Je vidět, že se v kaskádových stylech celkem vyznáte. Asi před měsícem jsem si pořídil vaší knihu a teď se z ní učím. Učí se mi dobře, je to srozumitelné. Proto mě asi také zarazilo, že může napsat něco takového autor takové knížky. Nevim.

Arthuru Dentovi: Řekl bych, že jste to vystihl docela dobře. S těmi vsuvkami a dvěmi větami. Tak nějak jsem pochopil, že kdyby tam ty vsuvky byli, čárky tam patří. Jenomže já si je jen domyslel, čárkou jsem je oddělil, ale už jsem je nenapsal. ;)

[26] Vložil(a): met [web], 2003-07-30, 11:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Carky jsem se musel naucit pri psani diplomky, protoze muj skolitel na carky nedal dopustit ;-) A zaven se mu podarilo me naucit pouzivat stredniky, interpunkcni znamenko dnes temer vyhynule (pokud nepocitam zdrojaky programu); obcas se totiz takova carka ci tecka muze zmenit v bodkociarku ;-)

[27] Vložil(a): Michal Němec [web], 2003-07-30, 11:14 Solo | MuteČtenáři: ---

"vsuvky bylY" jinak to bije do očí ;-))

[28] Vložil(a): Michal Němec [web], 2003-07-30, 11:17 Solo | MuteČtenáři: ---

...to bylo na Lukyna...

[29] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 11:41 Solo | MuteČtenáři: ---

Michalu Němcovi a ostatním: Ježišmarja! "Ty" vsuvky. Jsem já ale pako ... Napsat tohle v debatě o češtině. :( Ach ta čestina! Že je to ale hezký jazyk? ;)

[30] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 11:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Ach ten Hus! Proč vymyslel háčky? Já jeden zapomněl nad slovem "čeština". ;)

[32] Vložil(a): Roger, 2003-07-30, 12:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Uz jsem se bal, ze jsem vazne divny, kdyz mi vadi ty paskvily, ktere plodi i "profesionalni" zpravodajske weby, o jednotlivcich nemluve...

2Lurkyn: Nepise se naahodou "dvema vetami"? :)

A ted me ukamenujte za to, ze nepouzivam diakritiku... :)

[33] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 12:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Rogerovi: Uff. Tak to už vážně nevím. Už mi z toho jde hlava kolem. Jdu si nahodit mozek. ;)

[34] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-30, 14:49 Solo | MuteČtenáři: ---

IBIS REDIBIS NON MORIERIS IN BELLO je buď "půjdeš, vrátíš se, nezemřeš ve válce" nebo "půjdeš, nevrátíš se, zemřeš ve válce", podle toho, kde je čárka... :)

[35] Vložil(a): crw, 2003-07-30, 14:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Když to tak čtu, o něco větší pakárnu s čárkama mám osobně - jako DTP grafik - spíš s lidma, co ZÁSADNĚ dělají mezeru PŘED čárkou... Takový text zalamovat, to je ňamka... Že jsou čárky na nemožných místech, to už neřeším, nezasahuji do textu VELKÝCH manažerů "VELKÝCH" společností, ostudu mají oni. A abych řekl pravdu, když přijdu na stránku, kde pravopis dostává na pr*el, většinou se tam nevracím, i když je zajímavá obsahem. Stejně jako Pixyho mě to znechucuje... A pláču nad schopnostmi některých přispěvatelů v diskusích (tím nemyslím tady, ale třeba iDnes, nebo některé MTB weby), když je třeba i osobně znám, vím, že se umí vyjadřovat, ale cokoliv po nich číst je peklo...

[36] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-30, 15:38 Solo | MuteČtenáři: ---

crw> A co teprv takoví, co napíšou před tečkou mezeru a za ní pro sichr dvě, "aby jsem měl jistotu"... :)

BTW, co je MTB?

[37] Vložil(a): Mentor [web], 2003-07-30, 15:52 Solo | MuteČtenáři: ---

To Artur: A co teprve takoví, kteří místo tabulátorů dávají mezery. Nebo více mezer místo jedné, aby to "lépe vypadalo". Takových pseudotypografických bastlenin se najde všude kolem...

[38] Vložil(a): Sandieta, 2003-07-30, 16:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Když mi kamarád Michal Němec poslal odkaz na tuto stránku, velice mě potěšilo, že nejsem jediný člověk, kterého čeština zajímá a který mnohdy kroutí hlavou nad tím, co jsou dnes lidé schopní vymyslet. Chodím ještě do školy a mluvnice mi vždy šla. Proto jsem pro některé spolužáky "šprt". :) Mně to ani moc nevadí, ale i tak - nemyslím si, že ten, kdo ovládá svůj rodný jazyk i psanou formou, je nějaký exot. To je spíše politováníhodné.A taky je škoda, že náš jazyk by měl upadat jen proto, že lidem gramatika nejde, protože se do ní nechtějí zakousnout. Kdyby jen zastánci Národního Obrození věděli, jak je to dnes s češtinou...

[39] Vložil(a): pixy, 2003-07-30, 18:30 Solo | MuteČtenáři: ---

crw, arthur, mentor> To je zvláštní-já se spíš setkávám s tím,že lidi kolem interpunkce nepíšou mezeru vůbec.Jako že mezi slovy je buď mezera,NEBO čárka ( tečka,otazník ).Proč by tam dělali obojí,že?A pak ty výsledky ... ;)

[40] Vložil(a): Viktor Janiš, 2003-07-30, 21:09 Solo | MuteČtenáři: ---

"Ale když čárka chybí někde kde by měla být, tak to také bije do očí." (Devátý příspěvek)

Milý Lukyne, tomuhle se v angličtině říká "střelit se do nohy", v češtině pravděpodobně "dát si vlastní gól". Pořád ještě platí, že větu vloženou oddělujeme na obou její koncích. Vloženou větou je ve tvém případě konstrukce "kde by měla být".

[41] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2003-07-30, 21:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Viktoru Janišovi: Jasně. Já už z toho byl tak zmatený, že jsem si to ani neuvědomil. :)

[42] Vložil(a): roni [web], 2003-07-30, 23:45 Solo | MuteČtenáři: ---

ked sa uz stazujete, dneska som polku pracovnej doby stravil tym, ze som TABULKY vyrabane za pomoci medzier!!!!! (cize stlpce sa simulovali viacerymi medzerami za sebou) vo worde preklapal do html (OpenOffice) a nadaval som ako pohan, aj napriek ciastocnej pomoci softwaru mi to trvalo 3 hodiny!

Ked mi pomedzi to pachatel pisal, ze on to neda autorovi naspat, ze uz je neskoro a nechce, aby sme platili za neskore zverejnenie hosp. vysledkov pokutu.. a mam to spravit ja a este vraj by som mohol tym ludom, co to pisali, urobit skolenie.

A potom ma este potesila tabulecka, kde namiesto medzier pouzili bodky..

Pani, spracovavat texty pre DTP a pod. - je to na nervy praca. Po par rokoch ste zreli do ustavu. Fakt dobre, ze som sa na DTP uz vykaslal ;-)

Mimochodom, v dobach zufalstva som naprogramova Typograficky editor este v Turbo Packale, ten prave tie medzery pred ciarkami a pod. veci upravoval. Cloviecik mohol klepat na medzeru ale ked napisal po nej ciarku, tak sa pekne zmazala. Ked za ciarkou medzeru nedal, tak ju to tam dalo. Dal by boh, aby Word neumoznoval davat za sebou viacej medzier za sebou :-/

Mozno, ked sa bude niekto zo schopnych nudit, by mohol urobit nejaky "opravovac" typografickych chyb v surovych textoch ;-)

[43] Vložil(a): crw, 2003-07-31, 08:40 Solo | MuteČtenáři: ---

roni> Tak tohle dotáhnout do konce, nějaký chytrý softík na opravu takových "překlepů" a "nedoklepů", tak Tě DTP grafici posadí na pediestal, postaví pomník, nebo blahořečení... 8-))) Na něco už přijdeme... 8-)))

[44] Vložil(a): Jan Vaněk jr. [web], 2003-07-31, 13:30 Solo | MuteČtenáři: ---

crw> Snad radši podstavec, když ne piedestal :-) (Ale na Jyxu už to jeden precedent má.)

[45] Vložil(a): crw, 2003-07-31, 13:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Nojo, píšu rychle (nebo spíš - snažim se 8-) ) a motá se mi to, hlavně v těch místech vlevo... Dneska se mi povedl ještě lepší překlep, naštěstí následná korektura odhalila ono sprosté slovo, které vzniklo pouhou záměnou "t" za "r"... 8-))) Kolegovi se zase povedlo "respektivně", ale on to tak i říká... 8-) Překlepový česhtin, to jsem jáááá... Mě každýý korektor znáááá 8-)))

[46] Vložil(a): TomK, 2003-07-31, 19:12 Solo | MuteČtenáři: ---

arthur dent> MTB=mountain bike alias horská kola

[47] Vložil(a): Viktor Janeba [web], 2003-08-05, 15:03 Solo | MuteČtenáři: ---

>crw: ale no tak, mame prece Ctrl-F ;)... to ja ti povim jeste jednu lahudku. Lamu jeden nejmenovany IT mesicnik a v nem se pouziva font, ktery obsahuje v boldu/kurzive/regular rezu pouze skakave cislice. Protoze skakave cislice nebrat!, nahrazuji se potom v sazbe z rezu kapitalek, kde jsou cisice normalni. A to je TEPRVE pakarna.

[48] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-08-08, 23:57 Solo | MuteČtenáři: ---

crw> Sakra, jaký slovo to bylo? Ptdel? Čuták? Ktáva? Nebo byla ta záměna obrácená? Kokor? Nebo jsi je prohodil navzájem (Postar ???)

tomk>Dik!

[49] Vložil(a): crw, 2003-08-11, 08:30 Solo | MuteČtenáři: ---

ARTUR> Já se teď vrátil z dovolený a fakt si nevzpomenu, co to bylo, mám nádherně vygumováno... Budu si muset zvykat na pracovní režim 8-)

VIKTOR: Nezávidím...

[50] Vložil(a): Martin Žantovský [web], 2003-09-09, 16:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Arthur Dent: NEmáte pravdu:

>"Jeho černé, kudrnaté vlasy vlály ve větru" apod. Nevím jak se tyhle přívlastky jmenují, jestli to jsou vlastní nebo nevlastní, ale vím, že se mezi nimi čárky nepíšou!<

Toto je ukázkový nejednoznačný příklad. Zde skutečně záleží pouze na výkladu autora promluvy, zda přívlastek pojme jako několikanásobný, nebo postupně rozvíjející. I když s vámi souhlasím, že v této větě bez kontextu bych také preferoval spíše postupně rozvíjející. Nicméně ani několikanásobný (a tudíž čárka v tomto místě) není chybou.

[51] Vložil(a): čárkovník, 2004-03-25, 23:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Nechápu co, někomu může na čárkách, vadit. Já, mám čárky rád. Vy, ne?

[52] Vložil(a): error414, 2005-08-26, 15:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Cestina, nadherny to jazyk. Skoda ze ho poradne neumim. Chapu ze clanky by se mely psat podle pravidel, ale proc osocovat nekoho, kdo pise rychle nejaky prispevek???

To nepochopim.

BTW: Omluvte moji cestinu a interpunkci (v praci nemam nainstalovane ceske prostredi)

[53] Vložil(a): error414, 2005-08-26, 15:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Je ted se divam ze tato diskuze je stara dva roky.

Pozde ale prece.

[54] Vložil(a): the best u are [web], 2005-09-02, 06:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Good blog


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]