TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku CZ.NIC.MOC


[1] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-11-07, 15:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Vysvětlím...

Klikni si na Registrátory, vyber si jednoho (já si vybral Ignum), tam klikni na Změnu registrátora, vyplň požadované a za dvacet minut máš doménu přestěhovanou od LRR k Ignum. Ty ti taky pošlou fakturu...

A pravda je, že tohle by neměl psát Arthur Dent v komentáři na Pixyho blog, ale měl by to napsat NIC na úvodní stránku :)

[2] Vložil(a): nebko [web], 2003-11-07, 15:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosto souhlasím. Jejich webové stránky jsou ukázkou naprosté nepřehlednosti a nemožnosti nic najít. Nějaké VYhledávání by neškodilo (a to PROhledávání, které s hledáním nemá nic společného je dost matoucí).

Radši se ani nevyjadřuji k jejich decentralizovanému systému. Kdyby alespoň poslali e-mail, kde by bylo popsáno, co musí teď uživatel, před vypršením platnosti domény, krok po kroku udělat. Ne ty právnické formulace. Ještě že jsem svoji doménu registroval až na novém systému, ušetřil jsem si dost starostí.

P.S: Jeden dotaz. Jak si mohlo nic.cz na začátku přivlastnit všechny domény .cz? Nebo jim to bylo zákonem přiděleno?

[3] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-07, 15:54 Solo | MuteČtenáři: ---

S tím placením - nevím, jestli to neposílají nikomu, nicméně vím, že ačkoli moje bývalá doména jerry.cz měla být zaplacena už před měsícem (platit jí nebudu, NIC.CZ považuju za bandu zlodějů; za svoje stávající dvě domény jerryweb.info a jaros.org platím včetně provozu nameserverů méně, než jsem platil za puvodní v naší národní doméně), kupodivu stále ještě funguje. Podivné...

[4] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-11-07, 16:26 Solo | MuteČtenáři: ---

2: Se vznikem Top Level Domény .cz musel vzniknout i orgán, který bude spravovat její nameservery a bude přidělovat domény II. úrovně - tedy to něco.cz. A tímto orgánem je NIC, tuším že to je National Internet Coordinator (opravte mě pokud se mýlím). NIC vznikl jako zájmové sdružení providerů. Takže ten dotaz je zcestný - NIC byl ze zákona (spíš podle pravidel pro top-level domény) správcem a registrátorem všech domén v doméně CZ. Tím zůstává i nadále, pouze svou pravomoc registrovat a vybírat poplatky přesunul na další subjekty, kvůli konkurenci.

Ufff....

[5] Vložil(a): nebko [web], 2003-11-07, 16:38 Solo | MuteČtenáři: ---

[4] Takže NIC bude teď žít z toho, co jí dají registrátoři? Jinak díky za vyčerpávající odpověď;-)

[6] Vložil(a): chuck m. [web], 2003-11-07, 17:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Malé upřesnění: Web neprovozuje mobilní operátor, ale jeho sestra. T-Systems je, stejně jako T-Mobile, jednou z mnoha dceřiných firem německého Telekomu (odtud ta podoba).

[7] Vložil(a): brw, 2003-11-07, 17:53 Solo | MuteČtenáři: ---

jakej mobilni operator? je tam snad napsano t-systems, coz je jedna z firem spadajicich pod dt, ne? :)

[8] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-07, 18:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosty souhlas s clankem, dokonce bych volil jeste tvrdsi slova a vice prikladu jejich stupidity.

Ja jsem to cele vyresil tak, ze jsem zatelefonoval na COL, ustne se s nima domluvil a od te chvile jednam vyhradne s COL a platim jen COLu. Dokonce mene, nez pred tim NICu :-)

[9] Vložil(a): Jan Angelovič, 2003-11-07, 19:04 Solo | MuteČtenáři: ---

[5] Ne, registrátoři budou žít z toho, co si přirazí k velkoobchodní ceně, kterou budou platit NICu. A to nemluvím o ročním "výpalném" 150000 Kč.

[10] Vložil(a): TimJ, 2003-11-07, 19:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Největší prde* je, že FAQ v angličtině jsou obsáhlejší než v češtině...

A vážně jsem tu změnu kontaktního mailu nenašel... Poradí někdo?

[11] Vložil(a): Trillian [web], 2003-11-08, 11:03 Solo | MuteČtenáři: ---

stránky lrr.cz a dříve nic.cz nejsou určeny pro laiky :o))) tedy, podle mne...

jelikož mají jakýsi monopol, tedy měli, nenutilo je pranic změnit podmínky a podobně...

současné nižší ceny jsou na hranicích možností firem, které nejenže musí složit 150000,-, ze ktarých nemohou čerpat, ale zároveň každou registrovanou doménu NICu opět platí... a ne málo... takže jen velcí registrátoři si mohou dovolit mít nízké ceny... což je i důvod, že registrátorů je málo... málokdo má 150000,- nazbyt :o)

navíc, kdo si doménu nepřevede k nějakému registrátorovi do konce roku, bude mu fakturovat přímo LRR (Last Resort Registrator) a to dost vysoké ceny...

kdo si myslí, že je to zneužívání a využívání situace, má zatracenou pravdu :o)

[12] Vložil(a): wolf, 2003-11-08, 11:07 Solo | MuteČtenáři: ---

A to jste jeste neslyseli co se mi nedavno stalo - klient mel domenu u ktere mel vlastnika, ktery odjel na dovolenou a nebyl k sehnani. Ale klient potreboval tu domenu rozjet (a tedy provest nutne zmeny DNS). A vite jak se to vyresilo? To byste neverili - jeden nejmenovany registrator prevedl na zadost klienta (ktery ale papirove nema s vlastnikem domeny nic spolecneho) domenu na sebe (tedy sebou nahradil puvodniho registratora, kterym byl Globe a ktery pro zmenu DNS vyzadoval notarsky overeny podpis vlastnika) a zmenu DNS bez skrupuli provedl. Klient byl sice rad ze domena jede, ale ja se zdesil! Co kdyby tohle provedl tento nejmenovany registrator treba s domenou moji nebo vasi? Sproste by mohl takto ukrast libovolnou domenu a nikdo by se to vcas nedozvedel!!!! To me vazne zvedlo ze zidle.

[13] Vložil(a): Petr Souček, 2003-11-08, 17:15 Solo | MuteČtenáři: ---

[1] Registrátora není nutné kvůli změně měnit ani volit, může to ale být praktické.

[2], [4] Doménu .cz (před tím .cs) spravoval od počátku pan Orság, technicky správa běžela u Eunetu (později přejmenován na KPNQwest a později sloučen s GTS) a byla zdarma. V určitý okamžik se rozhodlo, že se začnou vybírat peníze a tak se založila z.s.p.o. CZ.NIC, sdružující zpočátku hlavně poskytovatele Internetu, a správu domény .cz si přivlastnila. Pokud vím, žádná oficiání delegace nebyla nikdy provedena, ale prostě to tak funguje a pro IANA je stále rozhodující osoba pana Orsága.

Zkratka NIC znamená "Network Information Center"

[3] Doména je vyřazena z DNS až po určité době po nezaplacení, a u domén se splatností v určitém intervalu byla tato lhůta ještě o 14 dnů prodloužena. I po vyřazení z DNS má držitel ještě nějakou lhůtu na zaplacení, teprve potom se uvolní pro registraci.

[12] Četl jsem o tom, že si snad nějaký registrátor na sebe převedl doménu bez souhlasu držitele, i když nebyl platebním kontaktem, ale jestli je to tak opravdu..?

Jinak k tématu - web http://www.nic.cz/ je opravdu strašný, ještěže alespoň zmizely ty chybné javascripty, které neumožňovaly odlazovat na konkrétní stránky. Změnit FAQ, které jsou nezměněné od doby vzniku CZ.NIC, jsem doporučoval CZ.NICu už před časem, ale tam to nikdo neřeší. Na poslední chvíli byla přijata opatření uvedená na titulní stránce, předtím hrozilo, že na zaplacení nějakých 100000 domén bude nutný úředně ověřený podpis držitele.

Původní myšlenka byla vcelku dobrá, ale provedení ji naprosto degradovalo.

CZ.NIC už od svého vzniku deklaroval, že přímá registrace u něj je jen pro "hard core" zájemce, a že mají všichni používat registrátory, a že se co nejdřív rozeběhne systém více registrátorů, kteří své weby upraví potřebám zákazníků, stránky CZ.NIC proto zůstanou tak uživatelsky nepřátelské, protože už nemá na tu chvíli cenu s tím nic dělat. Ta chvíle se protáhla na nějakých 5 let. To, že registrátoři musí platit poplatek 150000 Kč ročně, a ještě byla cena za obnovení domény pro registrátory snížena jen nepatrně z 800 na 600 Kč způsobuje, že ani z hlediska koncové ceny není změna téměř k ničemu.

A jak změnit údaje kontaktní osoby? Na http://www.nic.cz/ je třeba zjistit, k jakému registrátorovi doména spadla (domény, které měly uvedeny jako plátce některého z registrátorů, byly k němu převedeny automaticky, u ostatních je třeba o změnu požádat), zjistí se to v sekci prohledávání. Pokud ještě není u žádného registátra, je tam uvedeno DomenaDocasneVLRR. Pak se zvolí v menu "Seznam registrátorů", klikne na toho správného (v tomto případě LRR). Na jeho stránkách již je v menu volba "Změna", zvolím "Změna údajů kontaktní osoby", pokud nevím, co co znamená kliknu na "Popis formuláře". Po vyplnění dostanu formulář, který zkopíruji do mailu a odešlu na stanovenou adresu (tuším auto-chg@lrr.cz). Automat vrátí e-mail, který je nutné podepsat úředně ověřeným podpisem a odeslat na CZ.NIC. Pokud CZ.NICu nedojde toto potvrzení do 14 dnů, žádost je zrušena, jinak je změna provedena.

Jak prosté milý Watsone :-)

(no tedy nevím, jestli by to Sherlock Holmes zvládnoul bez předchozích znalostí)

[14] Vložil(a): Vita [web], 2003-11-08, 17:19 Solo | MuteČtenáři: ---

No pak je Pixy jeste moznost psat napriklad

"jak změním site:www.nic.cz" (google)

"jak změním url:www.nic.cz" (jyxo)

Faktem ovsem je ze kde google ani jyxo nic nenajde, tam uz ucho utrhne nebo co.

[15] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-09, 11:20 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [13]

Jestlize si necham zaplatit od jedineho "soft core" uzivatele, je naprosto bezostysne nasledne provadet to, co NIC/lrr provadi. Podle me je to na zalobu.

Majitel zlateho dolu zneuziva sveho monopolu a jeste to omlouva uplne zcestnymi argumenty.

Lidi, co tohle provozuji, by meli lezt kanalama. Fuj, fuj, fuj!!!!

[16] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-09, 18:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Petr Souček [13]> Fakt moc děkuji za obsáhlé vysvětlení a všechny rady.

[17] Vložil(a): Vit Petira [web], 2003-11-10, 09:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Nejvetsim paradoxem je, ze se od decentralizace cekala vyrazna sleva domen (cena 1600 Kc bez DPH byla fakt neralna). Nyni je sice registracni poplatek 500 Kc, ovsem sdeleni, ze je to cena bez udrzovaciho poplatku na prvni rok bud nikde nenajdete, nebo je kdesi pod carou prtavym pismem. Takze domena prijde na prvni rok na 1200 Kc (a nasledujici zase 800 Kc), coz nepovazuji za vyraznou slevu. Zdrham k nadnarodnim domenam... Sakra kam ty prachy mizi?

[18] Vložil(a): Vit Petira [web], 2003-11-10, 09:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Chybka se v afektu vloudila :) Udrzovaci polatek je cca 700 Kc.

[19] Vložil(a): Malis [web], 2003-11-11, 11:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Tedy, přiznám se že nejsem asi ani "liquid core", přestože jsem si vždy myslel, že počítačům jakž takž rozumím. Není tomu tak.

Například když jsem před nějakým rokem registroval svou doménu, přišel mi email, kde bylo napsáno: zaplaťe 1680 kaček na účet 123456. Celkem jednoduchá věta, která nepotřebuje zvláštní technické nadání. Tak jsem to udělal. A nic. A po měsíci, když mi došla trpělivost, tak jsem nic (nikam nikdy ne:)zavolal a bylo mi řečeno: pardón, ale doména je rezervována (jak se ukázalo tak mnou :) a musíte teda poslat peníze jinam a my Vám ty první vrátíme. Když jsem se ptal, jak je možné, že jsem odesláním jednoho formuláře doménu zarezervoval a objednal současně, jaký je mezi tím rozdíl a proč mi teda posílali oznámení o tom, že mám zaplatit, když vlastně zaplatit nechtěli, nebo chtěli ale na ten samý účet s jiným variabilním symbolem, to jsem se nedozvěděl. Ale každopádně jsem si o sobě začal myslet, a po přečtení několika řádků na "nových" stránkách ničeho si to myslím stále, že jsem naprostá lama, která počítač vidí poprvé a ničemu nerozumí. Tak user-si-friendly textík a vůbec celý web, aby pohledal.

Akorát si říkám jedno - debaty o validitě (x)html kódů, css kódů, vychytávání chyb v péhápku a tak dál, zapomeňme na ně. Jako úkol číslo jedna bych navrhl, abychom se všichni naučili pokud možno co nejsrozumitelněji formulovat to co, se nachází mezi tagy - samotné informace. Ono nakonec většina prohlížečů nevalidní kód více či méně schroupe do čitelné formy. Diletantsky napsaný obsah samotného textu nám však bohužel žádný prohlížeč neopraví... Stránky nic.cz nám v tom budiž příkladem (nakonec i co se týče té validity, že...)

[20] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-11, 15:23 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [19] > ale od toho jsou jiní. Každý ať se snaží zlepšit ten svůj kousek - když se budou všichni montovat do všeho, dopadne to vždycky blbě ;) Já rozumím (aspoň trochu) HTML a CSS, tak šťourám do téhle oblasti. Pak taky rozumím a mám rád češtinu, tak se (ovšem už jen amatérsky) vrtám i v ní... Ale to je všechno - o jiné písečky ať pečují jiní pískomilové...


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]