TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Nokiagame, to je věc...


[1] Vložil(a): dave, 2003-11-13, 17:45 Solo | MuteČtenáři: ---

opet Hnidopichia mentoroformis Pixii ?? ;))

[2] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-13, 18:05 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [1] - Chybná diagnóza, pane kolego. Hlavním příznakem je přece dlouhodobé publikování výhradně / převážně příspěvků tohoto ražení... ;)

Doufám, že si proboha nikdo nemyslel, že už nikdy nenapíšu nic proti nikomu... :-P

[3] Vložil(a): Evžen, 2003-11-13, 18:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Proč?
Protože je to HRA. Hra (nebo soustava her) dělaná (-ých) ve flashi a shockwavu, navíc hra instalující ActiveX komponentu v okamžiku, kdy budete chtít HRÁT.
Takže si dokonce myslím, že pokud by Vás to tam s Vaším systémem pustilo, nechalo Vás to zaregistrovat (jistě, tohle by šlo bez flashe), bylo by to špatně - protože byste se pak jen vztekal, že stejně nemůžete hrát (kdybyste chtěl, na což mi jistě řeknete, že nechcete).
Taková je prostě realita. Nokia rozhodla, že hrají jen lidé s IE, Win, Shockwave > 8.5.1 a Flash > 6; a Vy máte dvě možnosti - akceptovat to a HRÁT NokiaGame z VĚTŠINOVÉHO počítače (prosím žádný flame, tak to prostě je) nebo NEHRÁT vůbec.
Mimochodem - loni se do NokiaGame přihlíásilo přes milión lidí; takže Vaše stesky jsou... hm... asi nepodstatné.

[4] Vložil(a): Arcao [web], 2003-11-13, 18:41 Solo | MuteČtenáři: ---

Takova je realita, dokud bude IE majoritni prohlizec, nic se nezmeni, az Mozilla / Opera bude mit vetsi cast kolace, tak pak bude realita jina.

[5] Vložil(a): Leo, 2003-11-13, 20:14 Solo | MuteČtenáři: ---

"Takova je realita, dokud bude IE majoritni prohlizec, nic se nezmeni, az Mozilla / Opera bude mit vetsi cast kolace, tak pak bude realita jina."

Presne tak, a nebo uplne jiny browser a nebo treba vubec zadny browser nebude. Neni to tak davno, co byl poslednim hitem ne www ale gopher :-) Leo

[6] Vložil(a): Krystufek, 2003-11-13, 22:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Ach jo, problem je v tom, ze vetsina uzivatelu nejsou odbornici. Tudiz si neumi vybrat, nevedi, ze existuje nejaka alternativa. Integrace IE do majoritniho OS Micro$oft ziskal vyhodu, kterou nebude tak lehke odbourat i pres nesporny fakt, ze IE je v soucasne dobe zastaraly smejd bez trochy komfortu :-) .

[7] Vložil(a): kily [web], 2003-11-13, 23:22 Solo | MuteČtenáři: ---

jsi na tom, pixy, jeste dobre. ja na te adrese s winXP/Opera 7.21 vidim jen cernou stranku :-(

[8] Vložil(a): Jan Diviš, 2003-11-14, 08:16 Solo | MuteČtenáři: ---

[7] tak si zapni "Identify as IE" a uvidíš mnohem víc... od toho to v Opeře je, ne?

[9] Vložil(a): Woodstock, 2003-11-14, 08:38 Solo | MuteČtenáři: ---

Ale ne "Nokiu" ale "Nokii".

[10] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-14, 10:03 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [3]: Opravdu si myslíte, že Flash funguje jen pod Windows? A jen s IE? Z vašeho příspěvku to alespoň vylývá.

[11] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-14, 10:21 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [9] > A proč "Nokii", prosím pěkně? Máte pro to nějaký podklad v české gramatice? (Finové to patrně neskloňují, to je ryze český doplněk - cizí slova se vždy nějak napasovávají na existující české mluvnické vzory). :)

Kdyby to byla "Nokie", tak ano, skloňovala by se jako "nůše" - tedy stejně jako třeba Anglie (bez Anglie, Anglii, s Anglií). Jenže ona je to "Nokia", tak nevidím důvod neskloňovat ji jako "žena" (bez Nokie, Nokiu, s Nokiou). Já neříkám, že to dělají všichni - ale špatně to není ;)

[12] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-14, 10:24 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [3] > A já si myslel, že to je hra na mobilu... Ale to nic - i kdyby ne: já ji stejně nechci hrát, já se o ní chci jen dozvědět. Když už mě Nokia svou reklamou vytáhla z jakési jiné stránky, tak mi má dát aspoň nějaké základní informace "wocogou" a ne mi jenom vynadat, že mám blbej prohlížeč a počítač a ať radši táhnu jinam...

[13] Vložil(a): Evžen, 2003-11-14, 13:59 Solo | MuteČtenáři: ---

[10] Ale kdepak, nemyslím, ale co VÍM je fakt, že pokud dokážete do svého (jistě linuxového) systému nainstalovat ActiveX komponentu, jste něco jako bůh :-)
Jistě, na to můžete říci, proč to celé nedělat ve flashi, že? Odpověď je asi prostá - po zkušenostech z minulých ročníků Nokia ASI (já nevím!) došla k závěru, že flash/shockwave se dá zpětně rozkompilovat snadněji než ActiveX a že ubude podvodů.

[14] Vložil(a): Jan Vaněk jr. [web], 2003-11-14, 14:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [11]: A nevychází se (i nějak podvědomě) z toho, že koncovka -ia se vyskytuje jen u cizích jmen a "česká" podoba je -ie skloňovaná jako nůše (např. in Virginia - ve Virginii atp.)? Na druhou stranu je pravda, že Maria jsem vídal skloňováno jako žena, i když myslím ne výhradně... jsem v pokušení napsat do Poradny ÚJČ.

[15] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-14, 14:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[13] Co se týče workstationy, jedu celkem spokojeně na Window (ovšem s Mozillou ;-). Ale odpověď na otázku, proč to nedělat celé ve flashi, neberu. ActiveX je možná vhodná do heterogenního firemního prostředí stavěném na Windows, ale používat ho na veřejném Internetu bez možnosti náhrady považuji za prasárnu. Ostatně, to už rovnou můžou nabízet ke stažení exáč.
No, mě to nepálí, ty hry bych stejně nehrál. :-)

[16] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-14, 14:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Ksakru, nějak mi začaly vypadávat písmenka. :-(

[17] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-14, 15:27 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [14] > Ano, Maria je zrovna hezký protipříklad - i když je inscenace s Marií Rosůlkovou, tak koncert je s Mariou Carrey, seriál s Laetitiou Casta a film s Miou Farrow (o přechylování se PROSÍM nikdo ani nezmiňujte). Nikoli s Marií, Laetitií nebo Mií...

[18] Vložil(a): Vlakpage [web], 2003-11-14, 18:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Souhlasím s [3]
Tohle je práce pro Flash přes www nebo exe přes vaše PC. Takže nějaká alternativa tady asi smysl nemá, snad to jen mohli zdůraznit (There is only Flash game :)

Nesouhlasím s [8]
Operu používám, protože je to OPERA a ne IE. Nevidím důvod maskovat se za něco jiného. To už je problém webmasterů. A navíc to pak zasahuje do statistik (nejen) mých stránek. Myslím, že Opera se požívá daleko víc než se zdá právě díky tomuhle maskování. Default by mělo být 'Opera' a ne 'IE', protože dost lidí si toho určitě ani nevšimne a nezkusí to změnit.

[19] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-15, 13:39 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [17]
V cestine je kolisani mezi vzory "zena" a "nuse" bezne a prirozene. Proto si myslim, ze tvar "nokiu" je nespravny. Vzpomente si na klasicke ceske "SLAVIA Praha". Tam je sklovovani podle vzoru "nuse" kazdemu zcela jasne, zadny Cech by nerekl "Slaviu". Slova koncici na -ia se sklonuji, jako by koncila na -ie. Pripad popsany v [17] je zamerne neprirozene sklonovan, aby se odlisilo, ze 1. pad neni "Marie", ale "Maria". I tak je sporne, zdali to neni gramaticka chyba.
Ale v pripade slova "nokia" neexistuje zadne jine slovo "nokie", ktere je treba syntaxi odlisovat. Zde tedy neni zadnych pochyb, ze 2.pad je "nokie", 3.pad "nokii" atd.
Mnoho lidi ma dve Nokie, nikdo nema dve nokiy :-)

[20] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-15, 22:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [19], Roj > Osobne si myslim, ze je to jen zvyk - ze lide sklonuji Nokia jako "nuse" je jedna vec, ale ze by to *museli* delat, je vec jina - nema to gramaticke opodstatneni. Pozor: ja nerikam, ze to je spatne. Rikam jen, ze spravne jsou obe moznosti (pokud se vyhneme etymologickemu rozboru a vyberu vhodne paralely pro nazev Nokia).

Jinymi slovy - lide patrne sklonuji Nokia jako Slavia prave proto, ze jim to nezname slovo Nokia tu Slavii pripomina nejvic z toho, co znaji. Ale nejde o vic nez o zvyk.

A za druhe - Slavia vs Slavie je trochu jina vec. To jsou slova (tusim ze vyhradne puvodem latinska), ktera maji koncovku -ia, a ktera se do cestiny prevadi jako -ie: Slavia, Bohemia, Galia, Italia, Sofia. Ale jsou tu taky treba latinske pluraly na -ia, (ktere se v cestine meni na -iejen VELMI vyjimecne) a -ia zustava i v cestine (stadia, prezidia, auditoria, thulia atd.). A nemluve o tech (hlavne vlastnich jmenech), ktera maji -ia (a potazmo sklonovani podle "zena") v cestine i v singularu a na -ie se neprechyluji - Mia, Maria, Ghia, Via (Apia), Kia atd.

A protoze NEVIM, co je slovo Nokia zac, nemyslim si, ze je nejaky duvod, aby jednoznacne patrilo do jedne, nebo druhe skupiny. Proto bych opravdu netvrdil, ze je spravne "s Nokii", nebo "s Nokiou", ale bevylucuvoal bych ani jedno. Jakkoli nepopiram, ze ustalenym zvykem se stalo sklonovani "s Nokii". :)

[21] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-16, 00:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Obavam se, ze pluraly slov jako "museum, pres(z)idium, auditorium, stadium..." jsou trochu neco jineho a s nasim problemem to nesouvisi. Lec, zaujalo me jedno slovo z vyctu, ktere vubec neznam, nikdy jsem je neslysel a moc rad bych vedel, o co jde: "THULIA"
To je preklep od chemickeho prvku thalia, nebo fakt neco zasadniho neznam?
K nasemu problemu s Nokií bych se nejradsi obratil "k Ujčíkům" (Slavisti i Spartani vedi :-) ), protoze je to IMHO dost frekventovany problem.

[22] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-16, 10:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [21]: Thulium (Tm, Z=69) je také chemický prvek, stejně jako Thalium (Tl, Z=81). Viz třeba http://home.tiscali.cz:8080/~cz382002/Prvky/Tm.html

[23] Vložil(a): Vita, 2003-11-16, 16:25 Solo | MuteČtenáři: ---

2 vlakpage: no ja pouzivam operu spis proto ze mi vyhovuje nez proto ze je to opera ;)

[24] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-16, 19:09 Solo | MuteČtenáři: ---

[22] Diky, zas jsem na stara kolena trochu chytrejsi. :-)

[25] Vložil(a): matous, 2003-11-17, 22:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, ja s vami souhlasim, protoze ja tam taky nic nevidim. A co, ze tam ma byt?

[26] Vložil(a): Rado, 2003-11-18, 22:24 Solo | MuteČtenáři: ---

No, myslím, že když už je Nokiagame jen pro majitele Nokií (a zde jsme blíž vzoru nůše - podle ženy to v 2. pádu prostě nejde;), tak proč by nebyla jen pro uživatele IE! :-)))

[27] Vložil(a): Woodstock, 2003-11-20, 18:54 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [20] - zajímavé, velice zajímavé, ale zástupci Nokie na českém trhu ji také vyslovují jako "o Nokii". Takže tam bych si bral vzor.

[28] Vložil(a): the best u are [web], 2005-09-02, 03:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Your blog is very interesint


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]