TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Hybášková na hřad!


[1] Vložil(a): Yuhů [web], 2003-11-28, 00:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Já si paní ex-vyslankyně Hybáškové velmi vážím. Ne snad za její současná vystoupení, ta komentovat nebudu. Vážím si jí za postoje, které zastávala během krize v Iráku. Je to především zásluha jejích činů, že jsme byli po válce zahrnuti do úzké skupiny spojenců majících možnost podílet se na poválečné obnově Iráku. Vážím si jí za to, že makala v poušti a usmiřovala znepřátelené kmenové náčelníky. Vážím si jí za to, že zcela stoprocentně vzala předválečný rozkaz ministra zahraničí Cyrila Svobody "stojíme za Amerikou".

Nechci ji obhajovat, nevim, co jí to teď popadlo, jenom jsem chtěl říci, že to není nějaká pavlačová pani. Jejích postojů si vážím minimálně tolik, kolik si vážím postojů Petra Staníčka, to znamená hodně. To, že s nimi vyšla na veřejnost může být považováno za nezodpovědnost. Já to ale považuji za statečný čin hodný uznání.

[2] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-11-28, 08:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Nikdo není dokonalý. Její "rozjívenost" ji pomohla k tomu jak "...makala v poušti a usmiřovala znepřátelené kmenové náčelníky...". Bohužel ji taky potopila.

[3] Vložil(a): Jirka bianco Vagner, 2003-11-28, 08:57 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz jsem vcera slysel vyroky poslancu o parametrech hrudi vlastni kolegyne, malem jsem vzteky prokopnul TV. Ne ze bych nemel podobny narazky, sam mam zenska prsa velmi VELMI rad jakoz i jine oblinky na zenskem tele. Ale páni poslanci by si meli uvedomit, ze podobne narazky patri do hospody, na pokec mezi chlapakama. :)

A jestli si to neuvedomuji a jeste o tom mluvi do novin i do televize, tak nemaji v parlamentu co delat. Vcera me bylo pri sledovani televiznich novin trapno za ne. :/

[4] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 09:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Ano, já to nepopírám. Bohužel její osobu neznám (ani osobně, ani mediálně), prvně jsem ji (naneštěstí) zaregistroval až teď - což není právě nejšťastnější způsob publicity. Určitě pro nás udělala na Středním východě hodně - a nyní nás zase vehementně kope do zadku. Pohříchu post velvyslance není místem pro prosazování nějakých soukromých postojů. I prezident, premiér a ministři si teoreticky můžou říkat co chtějí - velvyslanec se ale považuje jen za hlásnou troubu své země. Když si někde na rautu uprdne, tak si uprdla Česká republika...

[5] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 09:06 Solo | MuteČtenáři: ---

sorry, Jirka mě nečekaně předběhl - [4] se vztahuje k [1] a [2].

[6] Vložil(a): wolf, 2003-11-28, 09:22 Solo | MuteČtenáři: ---

kecy pixy, kecy. to, ze se ohradila proti debilite nasi vlady a nemlcela, je ukazka osobni statecnosti a zadne pavlacovosti. oni ted proste vidi, ze ceska republika ma zrovna ve vedeni par debilu a ze na nas nemaji nadavat, az nemocnice zmizi. takze se zachovala *presne* v zajmu cr. zajem cr totiz neni totozny se zajmem vlady. ta za chvili zmizi, ale cr zustane. takze zalezi na povesti zeme, kterou ona timto udrzela.
jak uz jsem tu jednou rikal - tvuj blog ctu, protoze mi prijdes jako velmi rozumny clovek se zajimavymi nazory (pominu-li uzitecne odborne informace na jednom miste - kvuli kterym jsem sem puvodne poprve prisel). coz dokonce potvrzuje jeden kamarad kladenak. ale nekdy, nekdy proste najednou z toho modelu vypadnes a placnes nejakou silenou hovadinu, jako kdybys mesic sledoval volejte rediteli a nejmenovany populista ti kompletne vymyl mozek!

[7] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 09:36 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [6] > JE mi vážně líto, že vybočuju z modelů chování, které sis pro mě připravil ;)

Ne vážně. Já si VELMI vážím jakékoli osobní statečnosti a rozhodně nepatřím mezi ty, co by si nemysleli, že nám momentálně vládne banda totálních kreténů. Ale velvyslanec si tohle prostě nemůže dovolit. Jeho jedinou pracovní povinností je tlumočit stanoviska své vlády - a pokud s nimi nesouhlasí a dále to neunese, má jedinou možnost, jak to vyjádřit: rezignovat.

Což je navíc tak pádný a razantní krok, že si ho všimnou (a ocení) všichni, kteří si ho všimnout mají. Efekt je potom maximální a zaručený. Pokud se ale šprajcne a začne jménem ČR pdát do tisku názory, které nejsou stanoviskem ČR, vyžaduje to možná také osobní statečnost, ale v prvé řadě je to totální profesní selhání a velké diplomatické faux pas.

[8] Vložil(a): TimJ, 2003-11-28, 09:44 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [7], [6] ono máte pravdu vlastně oba:
- Hybášková se určitě měla ozvat, měla k té kritice pádnej důvod, ale!
- jak už někdo napsal na Novinkách v diskuzi, měla s tím jít za Cyrilem, nebo za kymkoliv jinym, jen ne do novin. Pak by se to dalo považovat za konstruktivní kritiku.
Takže myšlenka správná, postup špatnej... (ono naši páni poslanci by ji možná stejně vyhodili za to, že jim do toho kecá, ale to už je jiná debata)

[9] Vložil(a): Bořek, 2003-11-28, 10:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobní postoj:
Blog p. Staníčka čtu jedině kvůli odborným informacím z IT či Internetu, s jeho osobními názory se velmi často neztotožňuju a proto je ani nekomentuju.
Ale to přece tím pádem neznamená, že tento blog přestanu číst?! Každý ať si vybere to "svoje", ne?

Ostatně troufl bych si říct, že posláním těchto stránek je hlavně ono "odborné" hledisko a "osobní stránky" to mají být až v druhé řadě... Nebo se mýlím?

Ale udělám výjimku, když už jsem tady. Tento článek bych komentoval slovy: "Když tedy velvyslanec má tlumočit názory vlády, proč tam vůbec je, nebo proč tam nepostavěj robota na klíček s implantovanejma žvástama ze zasedání vlády a má tím velvyslancem být člověk s vlastním myšlením?!".
Ale howgh, flamewar k podobným názorům si tu rozpoutávejte sami...

[10] Vložil(a): Yuhů [web], 2003-11-28, 10:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Reakce na [7]: ano Pixy, takto podáno máš rozhodně pravdu. Bývalo by lepší, kdyby rezignovala.

[11] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-28, 13:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Odvolání velvyslankyně bylo naprosto v pořádku, velvyslanec opravdu není od toho, aby prezentoval své soukromé názory, zejména pokud ví, že ty názory jsou v rozporu se stanoviskem země, kterou zastupuje. Zaráží mne jen, že její odvolání inicioval ministr zahraničí, který bez mrknutí oka své osobní postoje (které jsou v rozporu se stanoviskem vlády) vydává za postoj země. Asi má paní velvyslankyně smůlu jen v tom, že není předsedkyní koaliční strany...

[12] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 13:30 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [11] > Ne, Cyril Svoboda je ministr zahraničí, takže to, co on řekne, JE postoj naší země. Jestli si zbývající členové vlády myslí něco jiného, musí si kluci a holky ve Strakovce vyříkat mezi sebou, ale to je tak všechno, co můžou dělat.

Když ministr zahraničí při návštěvě USA prohlásí, že nesouhlasí s umístěním amerických základen na území ČR, budou to Američané považovat za oficiální stanovisko ČR a zařídí se podle toho. Když totéž prohlásí náš velvyslanec v USA, budou to Američané považovat za oficiální stanovisko ČR a zařídí se podle toho. Kde je ten rozdíl? V tom, že ministr zahraničí o tom, zda u nás budou základny, spolurozhoduje a za takovéhle výroky nese plnou zodpovědnost - kdežto velvyslanec o tom nerozhoduje vůbec a pouze tlumočí stanoviska, na kterých se shodla vláda. Pokud je náhodou nezná, musí říct na rovinu, že se musí zeptat šéfa (anebo se z toho nějak jinak diplomaticky vylhat).

[13] Vložil(a): Arkady, 2003-11-28, 13:30 Solo | MuteČtenáři: ---

[11] ciste technicka...on Cyrda uz taky neni predsedou... :-)

[14] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-28, 13:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [12]: i když to udělá poté, co vláda jako celek odhlasuje stanovisko jiné?

Ad[13]: v době, kdy to udělal, tím předsedou byl.

[15] Vložil(a): Jan Vaněk jr. [web], 2003-11-28, 13:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Já o tom taky prakticky nic nevím (což mi jako dobrému bloggerovi nebrání mít pevný názor :-)), ale v Pixyho příspěvku mi pořád chybí to hlavní: JAK přesně zneužila svou velvyslaneckou funkci před světem, kdo jsou ti "my", které nakopala, jaké své postoje neprávem vydávala za "stanovisko ČR"? Včera jsem viděl celé Události-komentáře a ani Svoboda mi to nevysvětlil, naopak na její pracovní nasazení pěl chvály. Co vidím, jde o článek (a pár starších vystoupení a rozhovorů) jasně označený za osobní a nesubordinovaný názor, DO DOMÁCÍCH MÉDIÍ; nenapsala to do New York Times ani nefaxovala Powellovi na hlavičkovém papíře diplomatickou linkou.
Přece jenom, všichni se shodují, že to byla žena na svém místě; když tvrdí, že to nejlepší, co jsme pro Irák, svůj průmysl i vymycování kořenů terorismu mohli udělat, bylo tam nemocnici nechat (a nenaznačovali to všemožně i spojenci?), není to rozumování od stolu, jaké tu provozujeme my. Není blbá a jestli jsem jí včera rozuměl dobře, bylo jí předem jasné, že musí dopadnout takhle; ale evidentně usoudila, že zájmy republiky nehájí dobře VLÁDA a ona k tomu nemůže mlčet (vzpomínáte ještě na stockholmského Koláře a konto ODS?). Čím víc o tom přemýšlím, tím víc se mi chce jí zatleskat.

[16] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 14:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Copak to myslíte vážně? V dnešním hyperglobalizovaném světě rozlišovat domácí a jiná média? Vážně si myslíte, že se všem světovým papalášům neobjeví druhý den v agenturní svodce něco jako "'I think the Czech army mobile hospital should stay in Iraq,' says Czech ambassador in Kuwait for Czech daily DNES", nebo něco v tom smyslu - a že u toho bude nějaký dovětek, že to ale ta paní myslela tak nějak soukromě, ne ze své oficiální pozice velvyslankyně? Že to v ní bylo jak v koze a muselo to prostě ven - ale stanovisko české vlády samozřejmě NENÍ, že by česká nemocnice měla v Iráku zůstat déle? To si vážně někdo myslí?

Jo, u nás je pořád ještě ta děsná móda - "že jste *****, jsem vám neřekl jako premiér, ale jako soukromá osoba"... To se prostě nedá oddělit. Cokoli veřejně prohlásí veřejně činná osoba, prohlašuje to z titulu své funkce. Velvyslankyně není obyčejný ponkař, aby velvyslancovala jen od osmi do pěti s pauzou na oběd a po šichtě už byla jenom obyčejná "Janina Hybášků", soukromá osoba...

Pracovní povinností velvyslankyně je veřejně prohlašovat pouze stanoviska vlády, jejímž jménem vždy a za všech okolností vystupuje. Pokud hodlá prohlašovat něco jiného, má před tím rezignovat - anebo nést důsledky za vědomé porušení těchto pracovních povinností, což se přesně stalo. A paní Hybášková si toho vědoma JE a dokonce to dnes sama přiznala.

[17] Vložil(a): Jan Vaněk jr. [web], 2003-11-28, 18:26 Solo | MuteČtenáři: ---

[16]: Ano, globalizace médií jsem si vědom a skoro jsem to prve zmínil; jenže zaprvé, přeceňujete myslím důležitost diplomatů naší zemičky pro globální papaláše a hlavně, co se tím dovědí nového, co ta svodka změní? Že česká vláda je rozhodnuta škrtat, i kdyby trakaře padaly, přece už dávno vědí a možná i to, že mezi nesouhlasícími je Hybášková - má arzenál způsobů, jak to dát najevo mimo záznam (jenže zase, copak [jim] na ní záleží? Už jsme se shodli, že je profesionálka; zdržela snad odsun jen o minutu? Mohla by vůbec, i kdyby se aktivně snažila?).
Celá diplomacie je jenom smluvená hra o tom, co a jak kdy kde čím naznačit; když se řekne "v této otevřené otázce bude nutno další jednání", obě strany jsou si vědomy, že to znamená "kdybychom vás mohli kobercově bombardovat, uděláme to" - ale berou to s klidem. Mezinárodní reálpolitika je příliš velká a nebezpečná věc, nelze dovolit, aby na praktické výstupy měl vliv osobní názor kohokoli (i GWB s Chirakem si při první příležitosti padli do náručí... pro kamery), natož subalterního kolečka ve stroji.

Nakonec když se neshodneme na definici, co je česky, proč bychom se měli shodnout v zadání práce pro diplomata, že ;-) Já prostě myslím, že systém je dostatečně pružný na to, aby nevyžadoval necítící androidy s nalepeným úsměvem, co budou jen papouškovat depeše z Prahy. Jelikož takoví neexistují, byla by to cesta do pekel. Chci říct - vy jste si Hybáškové v médiích dosud nevšiml, já si ji aspoň mlhavě vybavuji. On zas není principiální rozdíl, jestli předem neschválený názor nebo prostě jen nepohodlný fakt zazní ve speciálně napsaném článku do novin, nebo jako odpověď na jejich přímou otázku. Měla odmítat dávat rozhovory vůbec? Nebo se pokaždé zamyslet, z čeho bude nejvíc kapat "vše, co Svoboda, pardon, vláda ve sboru činí, dobře činí?" Za chvíli bychom mohli odvolávat diplomaty za to, že do telefonu ministrovi nepřitakávali dost nadšeně, nebo mu při poslední návštěvě na letišti dost neolízali boty.
Vy vlastně říkáte, že mají být vázáni disciplínou ještě víc než vojáci (ačkoli činy těch jsou nezvratnější): že smějí zpochybňovat rozkaz nejen až po vykonání, ale navíc i po rezignaci. Ale v čem je tedy problém, když přesně to (pro všechny praktické účely) Hybáčková udělala? Akorát ušetřila eráru za jeden fax, a NAVÍC tak poskytla daňovým poplatníkům expertní hodnocení situace a doporučených řešení, za což si ji koneckonců platíme - MY, ne Svoboda.

Snad ještě jednu odtažitější věc. Samozřejmě vím houbeles (mám nejmenovaný zdroj na zamini, ale je to jen vzdálený známý, mluvil jsem s ním krátce dávno a celkem to i bylo slučitelné s obrazem "bordel species Parkinson jako kdekoli jinde, jenom znásobený velikostí rozpočtu a výškou eg šéfstva"), ale vůbec bych se nedivil, kdyby ideálem diplomatické služby ČR byl úředníček, který pěkně sedí za stolem, občas opíše z novin svodku domů a HLAVNĚ NA SEBE NEUPOZORŇUJE. Jenomže právě TAKOVÝ typ bude dělat svou práci od osmi do pěti a ne potit krev za to, aby nemocnice včas stála, fungovaly pracovní vztahy těch, kdo je potřebují atd. atd. Vzpomenete si ještě, jak asi před rokem odvolali zase velvyslance v Pákistánu? Rodiče nějakých zmizelých studentů si nemohli vynachválit jeho pomoc, byl jako první se spacákem v Kábulu... ale prý překračoval svoji pravomoc nebo já už vlastně nevím co.

[18] Vložil(a): Jakub, 2003-11-28, 18:47 Solo | MuteČtenáři: ---

[17] s tim androidem souhlas :) to by se tam mohl rovnou poslat pristroj na prijem faxu od vlady :)

Co se tyce me, tak treba Svoboda zajmy CR zrovna dobre nereprezentuje.

pixy, na to jak omezene o tom media informuji (pokud nemas vlastni zdroj blizsi pravde) te to nejak vzalo

[19] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 22:27 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [18] > Mě? Copak ten jednoodstavcovej příspěveček v blogu stojí vůbec za řeč? Mně je to docela upřímně skoro šumafuk... Jiná věc je tahle diskuse - když se se mnou někdo baví, když klikne na diskusi, která se věnuje pouze tomuto problému, má zájem to probrat hlouběji, baví se slušně a já mám chuť, čas a zájem - tak diskutuju. Ale to už nemá s významem a důležitostí informace samé co dělat, ne? :)

[20] Vložil(a): Jakub, 2003-11-29, 12:29 Solo | MuteČtenáři: ---

:)

[21] Vložil(a): Arkady, 2003-12-04, 16:07 Solo | MuteČtenáři: ---

nevim zda ma cenu jeste psat komentar ke staremu clanku...asi uz to nikdo stejne necte :-)

velvyslankyne si byl dusledku velmi dobre vedoma, toho ze ji odvolaji, alepson to rika v tomto rozhovoru. A take uvadi duvdody proc to presto udelala

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A031127_194113_domaci_has&l=1&t=A031127_194113_domaci_has&r2=domaci

[22] Vložil(a): K.Hubert, 2003-12-19, 13:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Jak je vidno, tak se naše společnost tříbí na část militantní, která touží, snad pod vlivem naší historie, stát se také okupanty a agresory a která se i v budoucnu ráda připojí k jakémukoliv Drang nach Osten, hlavně když se dá na tom zbohatnout. A část masarykovského ražení, která si více cení rozumu, vzdělání a humanity. Kterápak část zvítězí? Hrdlořezi nebo křesťané?


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]