TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Stylování formulářových prvků. Ehm.


[1] Vložil(a): nebko [web], 2003-11-28, 12:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Stylování formulářových prvků mi vždycky přišlo jako naprostá blbost, která jenom mate uživatele, ale Váš článek mi značně rozšířil obzory. Jedině snad tu velikost písma je někdy třeba změnit...

[2] Vložil(a): kyli [web], 2003-11-28, 12:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Velmi, ale velmi dobrý článek, no mé obzory, jak tady psal kolega přede mnou se také rozšířily.
Díky

[3] Vložil(a): rony [web], 2003-11-28, 13:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Dovoľte mi jemnú detskú radosť ;-)

komentoval som ten článok skôr ako Pixy, hurá ;-)

Dúfam, že ma Pixy (aj vy) pochopí, ako ma potešilo, že som reagoval _takmer_ na tej istej vlne ;-)

I am pixy+ ;-)

Pre poriadok aj môj príspevok:
http://spravodaj.madaj.net/archives/001285.html

[4] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-11-28, 13:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Více taky na:
http://www.pixy.cz/blog/2003_04_archiv.html#1050071659
http://www.pixy.cz/blogg/clanky/css-fieldsetandlabels.html

Ale jinak se spotem souhlasím.

[5] Vložil(a): Ondrej Ivanic, 2003-11-28, 14:19 Solo | MuteČtenáři: ---

dotaraz sa mi nepodarilo rozumne nastylovat tento kus kodu:

[fieldset]
 [legend] Legenda [legend]
 ...
[fieldset]

Vsetko je v pohode ak potrebujem zrusit border na fieldsete, zmenit farbu, pismo. Nedari sa mi vsak spravit spravit nieco taketo:

legend {
display: block;
background-color: black;
color: white;
}

V Mozile je to ok, IE si legend odsadi a nie ho dostat naspat. Jedine co ako tak funguje je vlozenie p do legend. Cely css kod sa tym dost zkomplikuje.

[6] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-28, 14:52 Solo | MuteČtenáři: ---

A zkusil jsi

display: block; display: inline-block; ?

(já ne, jen mě to napadlo, že by to třeba mohlo fungovat)

[7] Vložil(a): Johnny [web], 2003-11-28, 15:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy je hezké, že jsi si s tím dal tolik práce, ale proč to? Zkritizoval jsi toho člověka mistrně, sám jsi ukázal, že se v něčem vyznáš. Ale k čemu to všechno? On se o tom (své chybě) takhle nedozví.

[8] Vložil(a): rony [web], 2003-11-28, 15:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[7] možno preto, aby sme my vedeli viac.
Možno Pixy iba využil príležitosť k tomu, aby pripomenul, že pri štýlovaní sa je nutné brzdiť v rozlete, lebo často nevedomky plodíme nezmysly. Že nemáme len naše podmienky, naše predstavy ale sú tu aj technické obmedzenia, nepísané pravidlá, písané pravidla (o ktorých nevieme).
Pixy je z platformy, kde GUI dosť jednoznačne predpisuje výrobca jeho hardwaru ale aj operačného systému a to do tej miery, že dáva pokyny a predpisuje správanie sa aplikácií pod jeho systémom. Robí to rozumne, pretože toto obmedzovanie limituje správanie sa GUI aplikácií, zjednocuje používanie do najvyššej možnej miery, kým príliš voľnosti plodí veľa programov, ktorých GUI je skôr obrazom obrazopotvornosti autorov, ktorí sa snažia primárne odlíšiť.
A medzi takéto veci patria aj aktívne prvky aplikácií, ktoré čiastočne preberajú prehliadače zo SYSTÉMu a majú na to možno svoje dôvody: nemiasť používateľa svojským ovládaním týchto prvkov.
Nie je na škodu si to pripomenúť a zostrihnúť sa z rozletu nad možnosťami CSS.
Mercedes nastriekaný na ružovo so zlatými kľučkami a polepený samolepiacimi etiketami nie je etalón elegancie. Je to len drahší cirkus.

[9] Vložil(a): honck [web], 2003-11-28, 16:19 Solo | MuteČtenáři: ---

zastanu druhou stranu barikady: css je tu od toho, aby se stylovalo. cudly jsou prvkem stejne jako libovolny div, tedy chci ho v nejaky barve a fontu (alespon), jeho tvar a logika chovani je mi celkem putna, kdyz nastavim cernej 1px solid border tak ho tam chci mit a basta. cudl je soucasti designu, nemuzu prece nechat v nejakem mistrnem barevnem rozlozeni ty sede 3d zhuverilosti, co renderuje msie :o)
to bych taky moh' predpokladat, ze nejaky prohlizec nenastavuje barvu, cojavim, treba pro h1, vsechno ostatni prebarvi, ale h1 necha zasadne bile pozadi a treba s mym nastavenim bile pro text, to by asi neslo, ne? neuplatnovani css na formularove prvky povazuju za chybu prohlizece, css bud vubec nebo vsude...
tak at mate taky slovo do pranice, ale musim vas ujistit, ze mi to v zaludku vubec nelezi :o)

[10] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-28, 16:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [9]: nemůžu to teď najít, ale mám pocit, že přímo někde ve specifikacích jsem zahlédl upozornění, že přiřazení stylu ovládacím prvkům může být prohlížečem ignorováno, pokud používá uživatelské rozhraní příslušného grafického prostředí. Na druhou stranu považuji za krajně nevhodné, pokud prohlížeč styl na prvek aplikuje "napůl" - IMHO by ho měl buď aplikovat úplně nebo vůbec.

[11] Vložil(a): michal, 2003-11-28, 17:21 Solo | MuteČtenáři: ---

I kdyz by se to se stylovanim tlacitek asi nemelo prehanet, moc se mi nelibi, jak nektere prohlizece (konkretne opera a konqueror/safari) zobrazuji tlacitka stejne v obsahu jako v "chrome" - IMHO nejlepe to ma vyresene mozilla: at si nastavite sebesilenejsi skin, nezmeni vam to vzhled tlacitek v html formularich, ktera jsou pak docela snadno stylovatelna. Samozrejme, muzete si zeditovat userContent.css, ale pak uz si muzete zmenit vzhled kdeceho. Kdyz si v opere nastavite nejaky "cool" skin, tak ty tlacitka v html formularich vypadaji jak pest na oko a webdesignerum bych to zas tolik nezazlival

[12] Vložil(a): brn, 2003-11-28, 19:39 Solo | MuteČtenáři: ---

no tak nevim - kdyz to ostylovani v IE funguje a v ostatnich prohlizecich je ignorovano, tak to snad nikomu neuskodi.

[13] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-28, 19:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [12]: problém je právě v tom, že některé prohlížeče z toho stylu aplikují jen část. Navíc MSIE má tu nevýhodu, že neumožňuje používat selektor podle hodnoty atributu type.

[14] Vložil(a): brn, 2003-11-28, 21:53 Solo | MuteČtenáři: ---

tak bych to dal do podmineneho komentare (a dokonce je to validni, alespon co jsem zkousel)

[15] Vložil(a): johno [web], 2003-11-29, 12:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobne sa presne z tohoto dovodu desim casu ked prijde do platnosti User Interface for CSS3(http://www.w3.org/TR/2000/WD-css3-userint-20000216.html). Iste pre nejake intranet aplikacie to moze byt vcelku rozumne ale na internete to bude pohroma.

[16] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-29, 15:36 Solo | MuteČtenáři: ---

[15] Ja bych se toho nebal. Lameri, kteri jeste dneska delaji lejout tabulkama se to nikdy nenauci. A my vime uz ted, o co go, ne? :-)

[9]...ty sede 3d zhuverilosti, co renderuje msie ...

Moje widle98 renderujou krasne bile pismo na jeste krasnejsim #257 pozadi. Obcas tim padem vidam na nekterych strankach neuveritelny veci. Systemove barvy ma kazdy uzivatel takove, jake chce.

A v odkazovanem anglickem clanku udelal autor i takovou prasarnu, ze dal color:#050; a ZADNY BACKGROUND!!!!! Kdyz si takovy clovek dela ambice na "poradce pres CSS", potrebuje dostat pres hubu.
Ja to rikam furt, ze je Pixy moc mekkej ;-)

[17] Vložil(a): Jiří Macich ml. [web], 2003-11-30, 09:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Jen pro přesnost - ne všechna Windows dělají prvky formuláře hranaté. Třeba Windows XP docela slušně zaoblují a je to hodně podobné zaoblování v Linuxu Mandrake 9.1 !

[18] Vložil(a): Marek Janů [web], 2003-12-02, 16:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Je pravda, že po stylování tlačítka vypadají lépe. Ale já je nestyluji, protože win xp mají už ve svém systému svůj (velmi pěkný) vzhled. Myslím si, že je to zbytečná frajeřinka, která nemá dobrou podporu.

[19] Vložil(a): Jarda [web], 2004-02-23, 09:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Se stylováním formulářů souhlasím (zvláště u intranetových aplikací, kde můžete zajistit konzistentnost prohlížečů) , je to u rozsáhlejších formulářů skoro nutnost vzhledem k tomu, že s tím pracují lidé a je tedy nutno některé věci zvýraznit atd. Jen všeho s mírou. Je akorát škoda, že některé prvky nelze skoro vůbec stylovat (SELECT)...

PS: Netušíte jak odstranit u tlačítek automatické mezery po stranách textu? U delších popisků jsou to i centimetry a to mi celkem vadí (margin, padding, nic nezabírá, asi jsem truhlík :o).

[20] Vložil(a): rodney, 2004-04-29, 00:24 Solo | MuteČtenáři: ---

nemam nic proti tomuto nazoru ale vysvetli pak klientovi proc ten input vypada jako grcka v jeho prohlizeci (IE) podle me je lepsi pouzit css finty a stylovat to jen pro IE

[21] Vložil(a): Mamuf van Shmuuf [web], 2004-05-28, 12:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Nemam poneti, jaka to byla verze Mozilly, ale pamatuju si, ze mela svoje tlacitka....kazdopadne v soucasnosti v Mozille 1.6 u me na WinXP s aktivnim stylem (mam na mysli styl windows) jsou tlacitka a vsechny ostatni formularove prvky presne takove, jako jsou bezne na systemovych dialozich etc. takze to uz je OK...jedine, co ma stale vlastni, je posuvnik...(i ten tady ve formulari, do ktereho ted pisu :)).

Ja si spis nevim rady, jak jednoduse pouzit element BUTTON, abych nemusel pouzit formular - zatim jsem to resil ostylovanim elementu A tak, ze vypada jako tlacitko, ale v tom je prave kamen urazu - je to stejne jako ostylovany BUTTON nebo jakykoli jiny formularovy prvek. S tim BUTTONem by to slo udelat pomoci Javascriptu, ale to by zase bylo omezeni pouze na prohlizece s Javascriptem...

[22] Vložil(a): Boda, 2005-03-12, 11:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Mne teda nemoznost stylovat prvky pripada jako velka skoda. Cely dokument (vsechny menu, tabulky, texty, chovani atp.) muzu udelat po svem, ale jinak barevna tlacitka by uzivatele zmatla? To snad ne... Kdyz uz se muze kazda stranka udelat jinak, tak proc ne tlacitka? Mne to teda dost vadi, ne do kazdeho designu se hodi oskliva seda vychozi tlacitka :-( Tenhle web je dobry priklad, cely oranzovy a najednou hnusny sedy tlacitko kdyz odesilam tento prispevek, krize :-((

[23] Vložil(a): pixy [web], 2005-03-13, 21:43 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [22] > O jakým šedým hnusným tlačítku mluvíš? Já tu všude vidím bílá oblá tlačítka s 3D efektem a stínem.

[24] Vložil(a): Boda, 2005-03-14, 09:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [23] > ;-)) To prave ono, sam netusis, jak lidi vidi Tvuj vlastni web :-)

[25] Vložil(a): Michal, 2005-07-27, 17:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Popravde receno, HTML je dobra vec, CSS je naopak k vzteku. CSS pouzivam a spoleham se na to, ze vetsina uzivatelu ma jeden z prohlizecu IE, Mozilla, Firefox a mozna Opera. Stylovani formulare evidentne neni mozne, a taky jsem to nikdy nedelal. To, ze to muze rusit celkovy dojem webu, je mozne, ale pro uzivatele mozna naopak prijemne, protoze lehce odlisi tlacitka od vseho ostatniho. Nakonec hlavnim kredem webovych stranek by mela byt informovat a to prehledne. Design je potreba k odliseni jednotlivych webu, ne formularu. Pokud presto nekdo chce mit just krasne a hezke a super stranky, doporucuju FLASH. V pripade absence modulu FLASH, zobrazim jednoduche HTML stranky - i tak to da dost prace. To zas neni zadarmo, ze? No kazda picovina neco stoji...


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]