TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku O skrývání e-mailů na webových stránkách


[1] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-12-02, 10:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Děkuji. Sem budu odkazovat všechny ty, co mi tvrdí "A co je na tom poslat mail dvaceti lidem a dát je všechny do příjemců?" a "Jaký BCC???" :)

[2] Vložil(a): Kouba, 2003-12-02, 10:45 Solo | MuteČtenáři: ---

"Se spamem se musí bojovat na jiných frontách."

No jo, ale kde a jak? Ať už bojuješ jakkoliv, stojí to peníze. Byť jsou reprezentovány třeba jen zvýšenými nároky na server...

[3] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 10:51 Solo | MuteČtenáři: ---

[2] > Ano, boj se spamem stojí peníze. To nepopírám. Ale máš-li lepší možnost, sem s ní... :/ Já jen tvrdím, že to pseudo-skrývání mailu není účinný způsob (a přitom jen prudí lidi, co chtějí opravdu poslat mail).

[4] Vložil(a): met [web], 2003-12-02, 10:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Problem je, kdyz mas vic adres nabr. kupa webmaster@neco.cz
Pak cim vic adres, tim vic spamu, takze ja jeste porad radsi maskuju.

[5] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 11:08 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [4] > No vždyť právě! Já mám taky celkem dost e-mailů. Některé známé, některé vůbec ne; ať jsou někde napsané, nebo úplně utajené - na všechny chodí spam úplně stejně. Tak proč maskovat?

[6] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-12-02, 11:18 Solo | MuteČtenáři: ---

[5] Otázka je, kolik e-mailů kam chodí? Ze slov "na všechny chodí spam úplně stejně" předpokládám, že počty spamů jsou v tvém případě zhruba stejné.

[7] Vložil(a): roosei [web], 2003-12-02, 11:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Svatá pravda. Také si myslím, že na prvním místě by mělo stát pohodlí uživatele, který rozhodně nestojí o to, přepisovat v adresní řádce slátaniny typu "nekdo at superserver dot net".
[4] Ja mam taky hafo adres, ale vetsinou to resim presmerovanim na jednu, popr. domenovym kosem, a tak pripadny vicenasobny-spam je filtry zredukovan na jeden a ten jeste ve vetsine pripadu odsaje SpamAssasin jebo nejakz podobny kamarad... ;)

[8] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2003-12-02, 12:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Souhlasím s Pixym, proti spamu se musí bojovat jinou cestou - a to legislativou. Pokud použiju jiné opatření (nekorektní zápis adresy, obrázek apod.), tak s vaničkou vylévám i dítě. V takové chvíli je web obtížně použitelný třeba pro méně technicky zdatné uživatele.

[9] Vložil(a): met [web], 2003-12-02, 12:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [7]: "rozhodně nestojí o to, přepisovat v adresní řádce slátaniny typu"

Souhlasim, ze tohle neni uplne dobre. Zrovna nedavno jsme zkusili na CZillu zavest malou JavaScriptovou vychytavku - viz treba http://www.czilla.cz/about.html jsem zvedav, jaky to bude mit ohlas.

Precit ten ty 2-3% lidi, co nemaji JavaScript zapnuty by to zrovna zmast nemuselo.

[10] Vložil(a): Petr Šimek, 2003-12-02, 12:43 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [9]: Zkousel sem tu vasi vychytavku (Mozilla 1.5), ale nefunguje vam to. Mam pocit, jestli nemate spatne v tom odkazu 'posli mail' nazev te javascriptove funkce. Myslim, ze by to melo byt mailTo() misto mto().

[11] Vložil(a): Jirka B., 2003-12-02, 12:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[9] Tak zrovna tohle se vám nepovedlo. Já mám JavaScript zapnutý, ale na posílání e-mailů používám něco úplně jiného, nijak nesvázaného s prohlížečem (takže když kliknu na mailto:, tak mi to nic neudělá, což mi ale vůbec nevadí). On ostatně můj prohlížeč ani e-maily odesílat neumí (Mozilla Firebird, to je ironie, co?), maximálně tak pustit nějaký externí program (což nemám a nechci mít nastaveno).

Otázka: Jak mám _jednoduše_ zjistit e-mailovou adresu někoho od vás?

Otázka 2: Jak mám totéž udělat s vypnutým JavaScriptem, když se ani neobtěžujete použít alespoň něco jako <noscript>adresa zavinac czilla tecka cz</noscript>?

Ale to sem asi nepatří, omlouvám se.

[12] Vložil(a): pavelm [web], 2003-12-02, 12:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Není to dlouho, co jsem si založil novou mailovou adresu, kterou jsem začal používat místo té staré. Na tu starou mi chodilo pravidelně poměrně velké množství spamu a tak jsem se rozhodl, že novou adresu budu pečlivě chránit. Zatím mi nepřišel jediný spam, ale je také pravda, že nový mail mám teprve velmi krátkou dobu.
S Pixym asi budu muset souhlasit, protože vyplňovat pořád všude ten přepis je pěkně otravné a navíc velké množství serverů to stejně nedovolí. To ani nemluvím o tom, jak to musí otravovat někoho, kdo mi bude chtít napsat.
Asi se na to vykašlu. Svou adresu jsem stejně vyplnil i na nové Moldavské stránky, protože ten přepis by se tam asi opravdu vyjímal. Takže je opravdu jen otázkou času, kdy adresu nějaký bot objeví a zaindexuje. Skrývat se i potom je už asi opravdu nesmysl.

[13] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-12-02, 12:49 Solo | MuteČtenáři: ---

BTW, mám zajímavůstku: http://ota.bloguje.cz/16477item.php

Ten poslední nápad se mi docela líbí. :)

[14] Vložil(a): Ladis [web], 2003-12-02, 13:15 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak me napada, ze pokud mas jako spousta webmasteru domenovy kos, bude ti tam chodit JAKAKOLIV posta ktera konci na @pixy.cz Takze pokud bych chtel udelat spamovaci seznam, staci mi google katalog, regularni vyrazy a cca 20 minut na spusteni skriptu. Dokonce bych to mel zatridene po oborech... ;-)

[15] Vložil(a): Jan Vaněk jr. [web], 2003-12-02, 13:42 Solo | MuteČtenáři: ---

No, podle téhle studie http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml munging pomáhá (viz pokles grafu "Effect of removing an address from the public Web"); pravda, nějaké anekdotické zkušenosti uživatelů, co jsem četl, se tomu zdají odporovat, ale nemám jak to posoudit - ví někdo o websitu, který by se srozumitelně zabýval takovými techničtějšími aspekty spamu?
Moje zkušenost je, že samozřejmě existují spamové fluktuace, vlny a bouře a hrozně se to liší člověk od člověka, ale celkem má vzestupný trend a nejhůř se projevil posting na Usenet (zvlášť když se tam začla mirrorovat jedna listservová konference). "Skenování pošty procházející Internetem", to slyším prvně; měl byste nějaký odkaz?
Takže já se skrývání adresy přidržím - pokud nepomáhá, rozhodně neškodí; s lidmi, jejichž znalost struktury e-mailových adres je omezena na "to je takový to, jak na to musím kliknout a vyskočí mi Utlouk", nekoresponduji a ani nevím, jestli bych chtěl.

[16] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 13:59 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [14] > například - podle některých spamů, které mi někdy dorazí (a jejich adres) to tak nemálo spammerů dělá ;)

[17] Vložil(a): met [web], 2003-12-02, 14:01 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [10]: Co presne znamena "nefunguje vam to"? Zatim mi to vsude fungovalo.

ad [11]: Me to ve FB funguje. Ale pozoroval jsem, ze za jistych okolnosti to zadrhne. Zatim jsem problem nelokalizoval.
Odpoved na otazku jak zjistis nase e-maily se nachazi na http://www.czilla.cz/about.html

Je pravda, ze to neni ono, ale predpokladam, ze vy si to najdete a ta vestsina mene zkusenych nema vypnuty JavaScript.

Nemusi to byt konecne reseni, cekame na odezvy.

[18] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 14:16 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [15] > ... můžete třeba mít na routeru packet sniffer (více informací: klíčová slova 'packet sniffer' ad.)

[19] Vložil(a): lemohead, 2003-12-02, 14:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobně mám nejhorší zkušenost z nárůstu spamu při přispívání do newsů. Na výše zmíněnou adresu, se kterou přispívám jen na webové diskuse, prakticky nejsou problémy (jednotky otravných mailů).

[20] Vložil(a): Petr Šimek, 2003-12-02, 14:43 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [17]: prostě při kliknutí na jakýkoliv odkaz 'pošli mail' se nestane nic a v javascriptove konzoli mi to pise: mto is not defined.
Mam lokalizovanou Mozillu 1.5.

[21] Vložil(a): Cuba [web], 2003-12-02, 16:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosty souhlas, se SPAMem se musi bojovat na jinych frontach.

[22] Vložil(a): TimJ, 2003-12-02, 16:01 Solo | MuteČtenáři: ---

No, konkrétně s tím vypisováním blablablaATexampleDOTcom je to otázka prohlížeče, používám operu a jen napíšu první písmeno a ona mi to sama doplní, takže tohle neřešim...
Co se týče spamu, záleží taky na tom, jakou máte adresu. Měl jsem adresu na @email.cz a to je vlastně první doména, která na .cz předpokládá adresy uživatelů. Chodily mi třeba maily určené pro: timj,timja,timjb,timjc, -@email.cz, atd...
teď mám víc jak měsíc novej mail, nikde ho neuvádim a když tak jen v této "skryté" podobě a spam nepřišel ani jeden. K tomu nepoužívám Outlook a jsem v pohodě...
Pixy má pravdu v tom, že je potřeba se spamem bojovat na trochu jiné frontě, jenže já jako obyč. uživatel na to nemám prostředky ani možnosti... takže se bráním takto...

[23] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 16:22 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [22] > no, držím palce - latence od vytvoření nového mailu do standardní spamovací frekvence je obvykle několik měsíců. Ale třeba ti to zrovna vydrží... :/

[24] Vložil(a): a1024, 2003-12-02, 16:37 Solo | MuteČtenáři: ---

http://simon.incutio.com/contact/ je dost dobry napad.

osobne mam zle skusenosti s postovanim adries do developerskych newsgrup, tam chodia nejake zvlast agresivne scannery.

ked sa niekam registrujem a potrebujem len serial alebo jednorazove heslo ktore vzapati zmenim, pouzivam http://www.mailinator.com/ - mailbox sa vytvori poslanim mailu na nieco@mailinator.com a potom na ten mailbox ma kazdy pristup.

prednedavnom mailinator zaviedol aj generator nazvov mailboxov, takze nemusite ani rozmyslat nad tym ako sa to nieco ma volat. maily sa priebezne mazu, ale par hodin tam vydrzia. uzasna vyhoda oproti freemailom typu post.sk/cz je ze tam po mesiaci nepouzivania nenajdete 280 spammov.

[25] Vložil(a): Marek Janů [web], 2003-12-02, 16:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Nejhorší, když se Váš e-mail dozví nějaká "zlá" společnost. To potom stačí jedinná a chodí Vám i 5 mailů denně. Myslím, že z e-mailu, který mám na stránkch mi nechodí ani jedninný spam. Mám několik desítek top adres, které e-mail hned ignorují. A vymyslel jsem si i jiné velmi učinné filtry.

[26] Vložil(a): mirun [web], 2003-12-02, 17:47 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] tak pokud někdo někam napíše svůj mejl když shání "serial" tak to asi nebude normální "developers" group, protože většina skutečných developerů, by tě poslala tak maximálně dopr***e. A vyplňovat e-mail v "šedý zóně" - no comment.

[27] Vložil(a): raven [web], 2003-12-02, 18:43 Solo | MuteČtenáři: ---

reaguji: http://anatoly.wz.cz/index.php?p=6

[28] Vložil(a): nebko [web], 2003-12-02, 19:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy máš opět pravdu. Ve válce se spamem se dá vyhrát jedině na jiných frontách. Myslím, že už je blízko doba, kdy budou vyvinuty ještě kvalitnější systémy na třídění pošty než teď a kdy každá emailová schránka bude tímto programem chráněna. Pokuď spaměři nevymyslí nové techniky, bude jen otázkou časiü, kdy spam úplně vymizí...
Jsem optimista:-)

[29] Vložil(a): rony [web], 2003-12-02, 19:59 Solo | MuteČtenáři: ---

dneska som v praci vymazal:

- 80 mailov, ktore sa zachytili ako SPAM (filtre, pravidla, blokovane maily..)

- popritom prislo mimo filtre cca 20-30 spamov

Vsetko do mojich boxov.

Pozorovanim nad CELOU NASOU DOMENOU mi je jasny znacny podiel viny v zverejneni plneho tvaru e-mailovej adresy, ktory sa da vylupnut po zadani

wget url

zo stiahnuteho suboru.

Dalsi velky diel su nahodne generovane spamy na vseobecne nazvy aliasov, ktore su sucastou mojich boxov.

Potom su to archivy mailing listov, ktore neviem z akeho dovodu uverejnuju mailove adresy odosielatelov (naozaj nie je na to ziadny dovod), pricom z tych co som bol doteraz prihlaseny je CERPADLOM NA MAILY NEZABEZPECENY EMWAC.CZ a takisto archiv linuxovych konferencii servera linux.cz a konferencii pandora.cz

Pravdepodobne Nigerijske spamy su vytahovane aj rucne a zaroven culo funguje obchod s databazami medzi nigerijcami a spamermi.

Dnes naucinnejsie je blokovat IP statov, kde je privelky pocet nebezpecnych strojov: Cina, Korea, Tajvan, Rusko..

Jedna vec je boj so spamom, druha prevencia.

Ja medzi tie preventivne pocitam vymazanie Ciny z povolenych IP ;-)

[30] Vložil(a): rony [web], 2003-12-02, 20:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Otazka uvadzania mailov na webe:

anchor s mailto je sporny, ked stojim o funkcny feedback, pouzijem formular. Ak stojim o odpoved, tych par pismen s adresou ma stoji menej ako sformulovanie otazky.

Mozno mate iny nazor, ja si myslim, ze spoliehat sa, ze niekto ma vobec nakonfigurovaneho klienta alebo ho nutit pouzivat prave to konto, ktore nakonfigurovane ma... proste nie je vzdy ziaduce.

[31] Vložil(a): Jerry [web], 2003-12-02, 20:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem taky zvědavý, za jak dlouho moje dvě domény najdou čuchací programy. Momentálně to řeším veřejnou adresou, kterou můžu kdykoli změnit (aktuální je na úvodní stránce mého webu) a soukromo-pracovní, kterou dávám dál jen s velkým rozmyslem. Za ty tři měsíce, co je používám, nedorazil ani jeden SPAM, uvidíme. Samozřejmě, na mailserveru mám SpamAssassin, ale zatím se fláká ;-)
Co se týče skrývání adres, co si myslíte o řešení, které používám na své úvodní stránce (úplně na konci). Samozřejmě, pokud není zapnutý javascript, musí si uživatel tu koncovku ".bezspamu" oříznout ručně, ale s JS to zatím fungovalo ve všem novějším co jsem zkoušel, včetně Konqueroru a Opery.

Bránit se SPAMu prostřednictvím zákonů je relativně použitelné, pokud je původce SPAMu z ČR. Sám mám v tomto směru na kontě nějaké ty pohovory viníků s jejich živnostenskými úřady, padla tam i nějaká ta pokuta, bohužel úředníci mají většinou stále tendence tyto věci zametat pod koberec. Dokonce šlo i o jeden z důvodů, proč jsem si loni pořídil certifikát pro elektronický podpis (nejen, ale roli to hrálo). Ale pokud SPAM přijde z jiné země - co s tím?

[32] Vložil(a): KORMUS [web], 2003-12-02, 20:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy prosim porad:
1) Udelal jsem spatne, kdyz jsem uvedl e-mail jako obrazek - z webdesignerskeho hlediska (http://www.bagrteam.wz.cz/kontakt.htm)
2) Ktery antispamovaci program bych mohl nasadit na svoje domaci PC (jde to vudec, kdyz to neni mailserver) ?
3) Kolik ti tak chodi denne spamu na pixy@pixy.cz ? (doufam, ze to neni moc osobni otazka)

predem dik

[33] Vložil(a): KORMUS [web], 2003-12-02, 20:47 Solo | MuteČtenáři: ---

ta adresa nejak nejde, je to: http://www.bagrteam.wz.cz/kontakt.htm

[34] Vložil(a): TimJ, 2003-12-02, 20:54 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [23] dík že mi to přeješ Pixy :-))))
já nevim, uvidíme... samozřejmě, že do tý databáze se jednou dostat musim, ale jde o to kdy? Myslim si, že když nově založenej mail budu skrývat, tak ta doba bez spamu bude delší, to je nepopiratelné ne? Nehledě na to, že těch databází je určitě víc.... a stačí mi být v jedné nebo ve dvou a ne ve všech...
obrana je to velice slabá, ale lepší než žádná ne?

[35] Vložil(a): Roj [web], 2003-12-02, 22:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja se s tim neustale opakuju, ale IMHO by jeden z nejlepsich prostredku proti ceskemu (i castecne zahranicnimu) spamu bylo OBJEDNAVAT.
Chci na toto tema vyprovokovat nejakou vetsi akci, treba formou retezoveho mejlu.
Kazdy ma ze zakona pravo vratit zbozi ze zasilkovych sluzeb bez udani duvodu a ma NAROK na vraceni penez. Toto pravo nam umozni velmi efektivne a rychle zlikvidovat nepohodlne zasilkovky, protoze jim tim extremne narostou naklady.
Ale na druhou stranu je opruz chodit si pro neco na postu a pak to vracet.
Mnohem jednodussi je si to PROSTE NEVYZVEDNOUT!
A na jejich zmatene dotazy, proc jsem si to nevysvedl, reagovat "poslete to znovu" A tak porad dokola. To zadny obchod dlouhodobe neprezije!
Naopak nastane opacny jev. Firmy si moji adresu daji do database NIKDY NIC NENABIZET! Tyto databaze se budou draze prodavat.
Neni to nadhenra a zarna budoucnost? Jen do toho! :-)
Je to trochu drsne, ale IMHO uz nic jineho nezabere.

[36] Vložil(a): tYpe-K, 2003-12-02, 22:22 Solo | MuteČtenáři: ---

na svých WinXP používám filtr SpamPal s Bayesianským filtrem, funguje to jako proxy, takže není omezen jen na některý klient. Spam nepropustí žádný, jenom někdy se splete u "hodného" mailu. Ale učí se a dělá čím dál míň chyb.
Jinak doporučuju posílání doručených spamů třeba na http://www.spam-rbl.com/ (je to francouzsky, ale dá se to pochopit) - mají vlastní blacklist (který mimo jiné používá taky SpamPal) a navíc zasílají e-mail správci sítě, ze které spam došel - kupodivu se sem tam ozvou, že spammera odpojili (slyšel jsem, že proto, že je to pro ně špatná reklama).
Přeju úspěchy v boji proti prejtem zaplněným schránkám (já 60 za den :-(()

[37] Vložil(a): otty [web], 2003-12-02, 22:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Na moju firemnu adresu mi nechodi _ziadny_ spam. Tu adresu pouzivam len interne a tak mam pokoj.

Potom mam adresu, ktoru pouzivam len privatne a davam ju len po zrelej uvahe. Pride mi na nu spam asi raz za tyzden a nezhorsuje sa to.

Osobitnou kastou su adresy, z ktorych som bol niekedy prihlaseny do nejakej konfery. Tam sa vali spolu cca 30 spamov denne. 100% ich chytam softom SPAMPAL, takze ked staihnem postu, ockom pozrem medzi spam, ci tam nie je nieco co spam nie je a vec vybavena.

Chcem sa opytat, nakolko je zatazovany SMTP server, ak zrusim domenovy kos a SMTP server zacne odosielat hlasky o neexistencii mailboxu na neexistujucu adresu spamera. Je lepsie spravy likvidovat lokalne na svojom PC, alebo nechat SMTP, nech vsetko odmieta s hlaskou o neexistencii mailboxu?

[38] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 23:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [32] > Denně tak do 5-10 kusů (to, co projde filtrem na serveru), a ty mi odchytí klient. Neodchycený přijde tak v průměru jeden týdně.

[39] Vložil(a): JAn [web], 2003-12-02, 23:39 Solo | MuteČtenáři: ---

Já taky používám spampal a jsem docela spokojen.

Ale jedna věc mi nejde na rozum: mám jeden mail, který znal jen jeden kamarád a ten mi na ní posílal větší maily. Nikdy jsem z ní nic neodeslal, jen jediný mail právě onomu kamarádovi. Dnes mi na tuhle adresu chodí cca 1 spam za měsíc. Nádhera.
No jo, jenže mám i jinou adresu, používám jí pro jednu konferenci, měsíčně 1000 mailů, přeposílám z ní maily kamarádům... a taktéž 1 spam za měsíc...

Japato?

[40] Vložil(a): Roman [web], 2003-12-03, 00:00 Solo | MuteČtenáři: ---

V podstate som na to iste prisiel nezavisle od teba, vsade pisem svoju creamd@c64.sk adresu a chodi mi behom dna stovky spamov. Co sa tyka boja proti spamu podla mna by najviac fungovalo trasovanie cinnosti spamerov a ich odhalovanie z odoslanej posty. Spravit nejaky web kam ludia budu forwardovat baliky spamov co dostavaju a spravit nejaku analyzu odkial to chodi cez koho atd a tieto sidla potom likvidovat roznymi legalnymi cestami. Myslim ze by sa tiez osvedcili aj nejake hakerske techniky len kde najst ludi co sa tomu budu naplno venovat.

[41] Vložil(a): rony [web], 2003-12-03, 01:36 Solo | MuteČtenáři: ---

[40] spamcop uz pracuje, funguje.

ti co hovoria o legislativnej podpore si neuvedomuju jednu vec: spam funguje celosvetovo. Co zmoze zakon v Kalifornii ci v Ceskej republike proti hajzlikovi, ktory posle spam cez nejaky podozrivy SMTP v Cine s primeranym maskovanim? ako mu dokazes, ze sice je to reklama na jeho vyrobky ale on sa k nej neprizna a oznaci to za pokus ho diskreditovat?

Alebo sa proste buduci americky prezident zoberie a zacne vojnu proti tymto internetovym spamteroristom a vybombarduje vsetky OpenRelay servery?

Cha..

Ano, jedina ucinnost je proti malickostiam ako stovky/tisicky/desattisicky reklam posielanych firmickami, ktore ani prilis netusia, ze spamuju. Tam zakon zafunguje.

Dalsie smiesne "keby", keby nikto nereagoval na spamy, tak zaniknu. Ano. Keby ludia dodrziavali zakony, tak by zakony zanikli. ;-)

Rozdelme si vlastnikov mailov na par skupin:

- freemailovi
- vlastnici domen (sukromne ci firemne)
- pouzivatelia nad vlastnymi domenami

Najviac obtazovani su samozrejme vlastnici domen. Ich boj proti spamu je momentalne uplne prehrany. Oni funguju na principe domenoveho kosa a nutene prijimaju VSETKU postu. Vratane mailov na nahodne adresy. Rezia servera len pre komunikaciu ohladom spamov (navratky, chyby, traffic) berie znacny diel z celkovych datovych tokov.

Freemailisti sa vacsinou dostanu k spamu vlastnou vinou alebo nahodnymi generatormi.

Tretia skupina sa musi spolahnut na instrukcie vlastnikov domen. Ak su nepozorni, poskodzuju pripadnym spamom hlavne vlastnika domeny.

A ako som povedal davnejsie: filtre ako Spampal ci bonzservre ako Spamcop len riesia nasledky. Pricinou je financna nenarocnost nesuvisejuca s masovostou (kolko mailov odoslem) a ucinnost je nedpostatna (staci ak je). Preto ako preventivne opatrenie zaposobi jednoznacna, ucinna a vysokopravdepodobna hrozba velmi krutym postihom aj s prvkami precedensu pre dalsich potencialnych vinnikov.

Prirovnajme to k vreckarom, uz pri ich prichyteni pri jedinej kradezi je vseobecne zrejme, ze nie je to ich prvy pokus.

[42] Vložil(a): Hadiak [web], 2003-12-03, 04:47 Solo | MuteČtenáři: ---

mal som na svojich strankach uvedeny mejl v plnom zneni; denne mi prichadzalo 3-5 spamov.
relativne nedavno som to zmenil na sucastne hadiak at pobox.sk a spamy sa vyrazne zredukovali na priblizne 1 za dva dni.
takze imho v tom rozdiel je a aj taketo primitivne skryvanie adresy ma zmysel. (a to mam pri tom na strankach aj plne znenie mejlu - asi to naozaj zavisi aj od poctu)

[43] Vložil(a): migon [web], 2003-12-03, 07:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Od doby kdy jsme rozjeli na servervu obycejnej black list mi spam v podstate nechodi a co projde pres tohle, zachyti spamassassin a hodi do slozky JUNK a tim (a tam) to konci. Spam, kterej pres to projde hodnotim jako zadarily a zaslouzi si me uznani. Bylo to docela jednoduche (dekuji svemu rootovi :-D) a z nejakych 20 spamu denne jsem se dostal prakticky na nulu.
Takze bych rekl ze tohle je ta cesta alespon nejaka.

[44] Vložil(a): a1024, 2003-12-03, 09:26 Solo | MuteČtenáři: ---

[26] vcera som sa registroval na bugzilla.redhat.com a co myslis, kam som si nechal poslat heslo?
dnes som tam nasiel nejake spammy z yahatonga serveru (evidentne kontroluju nove bugreporty), ale uz to mailinator zmazal. velmi prakticke riesenie.
takze nie vsetci co pozaduju mail musia byt seda zona...

[45] Vložil(a): met [web], 2003-12-03, 09:32 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [27]: jo, s bugzillama je problem - jsou verejne a tak pristupne i pro roboty

[46] Vložil(a): Mlicko [web], 2003-12-03, 12:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Již nějakou dobu přemýšlím o zakoupení kulometu, 2 samopalů, 5 pistolí a několika bejzbolových pálek z dobrého dřeva. Nůžky, kleště, kladiva a kyselinu na mučení mám. Boj proti spamerům muž proti muži. Rozbijeme jim xichty a rozšlapeme klávesnice! Jde do toho někdo se mnou? :o))

[47] Vložil(a): Mlicko [web], 2003-12-03, 12:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Zrovna před chvílí přišlo: "Hi there. My name is lisa, I have seen your profile on the internet. Msg me, to Patricia_375_Hayes@hotmail.com , so i can send you my pictures. Talk to you then... Lisa...."

Nic proti Lízince, ale rád bych pokecal s jejím pasákem... :o)

[48] Vložil(a): petr_p, 2003-12-03, 13:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Muj mailbox je na fakultnim serveru, fakulta jej kontroluje proti blacklistum a pak pres spamassasin. Pokud uvadim adresu, tak v standardnim tvaru. Spam se do maiboxu doruci max. jeden do tydne (napr. Microsoft update se zavirovanymi prilohami). Doruceny spam prozkoumam, vyhledam si MTU, ze ktere byl odeslan, najdu kteremu ISP patri, a spolu s hlavickami poslu oznameni dotycnemu ISP, ze mi prisel z jeho stroje spam. Nevim, jak se na to ISP divaji, ale fakt je, ze mi zadny spam neprijde dvakrat ze stejne adresy.

[49] Vložil(a): Jiří Pytela [web], 2003-12-04, 11:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Spam chodi i na neexistujici adresy.

Minuly tyden mi doslo par spamu (diky domenovemu kosi) na neexistujici nikde neuvedene maily, takze spamerum je to jedno, deset, tisic, milion,.... ;-)

Skryvat mail jen snizi pravdepodobnost, a ruzne "registrace", "shopy",... ji zvysuji. Zalezi na kazdem (do urcite miry to lze ovlivnit).

Mail je pro me dulezity, tak jej pouzivam a nehodlam se schovavat ani menit jednou za rok adresu.

[50] Vložil(a): Jerry [web], 2003-12-04, 23:31 Solo | MuteČtenáři: ---

[37] No, jestli vám aktuálně SMTP komunikace probíhá:

===============================
> 220 domena.nekde ESMTP Exim 4.21 Thu, 04 Dec 2003 23:19:55 +0100
mail from:<adresa@odesilatele.nekde>
> 250 OK
rcpt to:<nesmysl@domena.nekde>
> 250 Accepted
data
> 354 Enter message, ending with "." on a line by itself
Kompletni telo mailu, muze mit par kilobajtu ale taky megabajt, pak se jeste musi ulozit do mailboxu, pripadne zpracovat skripty, antispamem, preposlat dal apod...
.
> 250 OK id=1AS1r4-0002G3-2G
quit
===============================

a po zrušení doménového koše by vypadala takto:

===============================
> 220 domena.nekde ESMTP Exim 4.21 Thu, 04 Dec 2003 23:24:17 +0100
mail from:<adresa@odesilatele.nekde>
> 250 OK
rcpt to:<blbost@domena.nekde>
> 550 Unknown user
quit
===============================

...je to skutečně trošku rozdíl v zátěži, ovšem naopak spíše směrem k menšímu průtoku dat a menšímu zatížení serveru. Samozřejmě za předpokladu, že si to server je schopen kontrolovat už během komunikace s protivníkem, pak totiž nemusí nikam nic odesílat, odmítne to ještě před přijetím dat. ;-)

[51] Vložil(a): JohnyB [web], 2003-12-09, 14:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Vyse uvedenou adresu pouzivam vsudemozne ve forech atp. a jeste mi na ni spam neprisel, zatimco na adresy typu info@foo.bar ci sales@bar.foo mi toho chodi spusta, i kdyz neexistuji a neni na ne nikde link. Myslim ze databaze adres uz se plni spis podle domen. Jinak, jednou jsem zrusil domenovy kos, a v okamziku kdy se zacalo vracet spammerovi ze uzivatel neexistuje, tak to vyhodnocovali a priste zkusili jinou adresu misto info@... zacali posilat na mail@... takze spis nechavam kos on a nechavam mazat sales@foo.bar...

[52] Vložil(a): woman-black, 2004-09-04, 19:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Porno spam od IP 66.98.226.51 - smazal pixy

[53] Vložil(a): Ondra, 2005-02-16, 03:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Hmm dobrej paradox... diskuse o boji proti spamu a prijde do ni spam. Ma to nejakou souvislost? ...


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]