TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Stupidní e-shop


[1] Vložil(a): Dero [web], 2004-10-27, 01:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Četl jsi pentalogii Stopařova průvodce po galaxii (Douglas Adams)? Pakliže ano, tak věřím, že by Tě ani nenapadlo nakupovat jogurty mimo tuto planetu. :o)

[2] Vložil(a): mirrda, 2004-10-27, 01:38 Solo | MuteČtenáři: ---

Inu, chápu, že ty netové obchody chtějí e-mail či jiný kontakt. A myslím, že je to spíš dobré, než špatné. Jasně, má to i nevýhody. Ale věř tomu, že když by ti z nějakého důvodu nemohli doručit zásilku, tak bys byl rád, že ti napsali na e-mail a naopak bys na ně nadával, že ti nedali nijak vědět, kdybys ten e-mail nezadal.

[3] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-10-27, 02:42 Solo | MuteČtenáři: ---

[2] Jenže jsou taky shopy, kde dokážu zjistit platební a dodací možnosti až při objednávce - proto mne podobné předběžné registrace obtěžují, stejně jako Petra. A pokud mne bez ní dál nepustí, pak jim to tam nechám a jdu jinam - obvykle chci zaplatit kartou nebo převodem a dostat zboží co nejdřív.

[4] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-10-27, 07:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Souhlas s Pixym, už jsem takhle pár košíků stát nechal a nadával na ztracený čas.

[5] Vložil(a): Arthur Dent, 2004-10-27, 07:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Teď lovím v paměti, kde se mi něco podobného stalo... Nějak si nevybavuji. Setkal jsem se s dvojím přístupem:

Buď mě nechali vybrat, pak jsem kliknul na "Objednávku" a objevil se formulář na adresu, kde bylo povinné akorát jméno a adresa.

Nebo jsem si brouzdal shopem, koukal se na ceny, ale nepřidal jsem do košíku ani Ň, dokud jsem nebyl registrován.

Ale nikdy se mi nestalo, že bych si naložil košík a při objednání mě zprudili registrací. Buď předem, nebo nic.

Osobně nemohu říct, co mi vyhovuje víc. Registrace má taky svou výhodu - nechám si košík "rozdělaný" a vrátím se k němu třeba za týden.

Jenže - já nenakupuju DVDčka, ale spíš integráče. A tam uvítám možnost, že si hodím do košíku něco, co mi chybí, s tím, že to neobjednám hned, ale až "časem", až toho bude víc - platit kvůli pěti diodám po třech korunách stovku za poštovné je nerozum.

U knížek (DVDček atd.) je to ovšem něco jiného...

[6] Vložil(a): Vratek, 2004-10-27, 08:40 Solo | MuteČtenáři: ---

no nevím, Pixy; můžu se zeptat, co tak prudí na zadávání mailu při registraci v objednávce zboži v eshopu? sám se částečně podílím na provozu eshopu, tak mě zajímá, proč zadávání určitých údajů natolik irituje - Pixyho povinné zadávání mailu, jiného tlf. čísla.
IMHO, nějaký povinný kontaktní údaj o zákazníkovi by v objednávkách měl být. Jak jinak pak kontaktovat zákazníka? Zrovna včera jsem vyřizoval jeden takový případ - slečna nakoupí (dokonce odešle totožnou objednávku 2x během 25 minut), nicméně 2x opomene uvést adresu, na kt. se má zboží dobírkou doručit. Naštěstí uvedla alespoň email (povinný), tlf.číslo a křest. jméno, chilli nebyl problém chybějící údaje zjistit. Ale to jen na okraj :?)

[7] Vložil(a): Risa [web], 2004-10-27, 09:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Mail je podle me nutnost. Poskytuje to prodavajicimu alespon nejakou zpetnou vazbu. Predstavte si, ze kdyby si objednavku u tebe na mailu neoverovali a rovnou to posilali... Pri povestnem ceskem smyslu pro "humor" by zrejme nejedna zasilka odesla nekomu, kdo o ni opravdu, ale opravdu nestoji.

[8] Vložil(a): Wolf, 2004-10-27, 09:53 Solo | MuteČtenáři: ---

[6]
1) Proč vůbec REGISTRACE? Chápu, že mnozí se registrují i v supermarketech (zákaznické karty), ale chtít to povinně, tak tam nenakupuju.
2) Údaje o zákazníkovi v objednávce samozřejmě být musí, ale povinně jen ty nezbytné. Např. v případě dodávky dobírkou je nezbytná IMHO pouze dodací adresa, nic víc. Když nemám zájem, abyste mě kontaktovali mailem nebo telefonem, je to jenom moje věc. Nemyslíte

[9] Vložil(a): Mormegil, 2004-10-27, 10:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Pokud jde jenom o to, ze ve formulari, kde nakonec kliknu na ono finalni "objednat!", je i polozka na e-mail a je povinna, tak to mi neprijde tedy zrovna jako nejvetsi chyba e-shopu.

Jak je to v pripade "tradicnich" zasilkovych sluzeb? Staci jim adresa, na kterou +-naslepo poslou balicek? Jake procento maji "vtipalku"? Nevite nekdo?

[10] Vložil(a): px30, 2004-10-27, 10:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Hmm - mam pocit, že registrace a povinný kontakt je přesně ten důvod proč e-shopy používám tak akorát na průzkum trhu - podívám se, co je k dispozici, za kolik se to dá pořídit, přidám si v duchu 5-10% a jdu se podívat do krámu kameňáku. Povinná registrace je svinstvo - dělám do počítačů a stačí mi ta spousta registrací z práce - ještě abych se registroval kvůli tomu, že si chci koupit třeba mixér nebo připsat komentář na České noviny. Velmi neuspokojivé. Pfui.

P. S.: Navíc to silně zavání Horstem Fuchsem. Princip je stejný - dostaneme z tebe telefon a pak Tě budeme otravovat. Mě osobně opravdu ušetřená stovka nestojí za to, aby mě otravoval spam kdejakého prodavače všelikých hejblátek jenom proto, že jsem zatoužil po DVD nebo mixéru. Takže milý Horste a spol. moje soukromí nebude soukrotvý a kameňáky zatím vedou - alespoň si tam nepřipadám jako u výslechu a za to si rád připlatím, popřípadě obětuju trochu více času na nákup. A to až do doby, než tohle e-shopy nějak nevyřeší - ale fakt nevím, jak by to mělo být...

[11] Vložil(a): nishkam [web], 2004-10-27, 10:18 Solo | MuteČtenáři:  + +

>>Proč vůbec REGISTRACE?

Protoze existuje moznost jednoducheho zneuziti (konkurence?). A to pak zaplati provozovatel e-shopu. Nevim co je vic - usly zisk z toho kosiku nezaplacenych dvd anebo ztraty z pripadneho zneuziti.
IMHO uvedeni kontaktni informace na objednavce je v poradku, aby bylo mozne tu objednavku overit/potvrdit. Registrace je dobra pouze jako nepovinna volba. Kdyz nakupujete napr. hardware nekolik krat mesicne ve stejnem e-shopu, proc byste pokazde vyplnoval udaje o sobe, kdyz staci se prihlasit.

[12] Vložil(a): Vratek, 2004-10-27, 10:56 Solo | MuteČtenáři: ---

[8][10][11]
asi jsem se špatně vyjádřil - nemyslel jsem registraci zákazníka (uvádění přihlaš. jména; hesla apod), ale pouze uvádění nezbytných kontaktních informací při odesílání objednávky, což znamená minimálně adresu odběratele pro dobírku + kontakt na zákazníka (tedy mail a telefon); nic více, nic méně
Registrace jako taková je zřejmě vhodná, pokud zákazník chodí do eshopu pravidelně. Každopádně je vhodné registraci zákazníkovi NENUTIT.

[13] Vložil(a): Brbla [web], 2004-10-27, 11:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Uvedení rychlého kontaktu při objednávce (mobil, e-mail) uznávám. Kvůli ověření objednávky, upozornění na potíže s expedicí a tak.
Uvést:
Jméno, příjmení, adresu, rychlý kontakt - beru.

To ale není registrace.

Registrace je podle mne: jméno a heslo (získám spoustu "klubových" výhod, o které zpravidla nestojím + X dalších opičáren) výměnou za poměrně slušnou sbírku osobních údajů. Stejně si ty přístupové údaje nikde nepíšu a příští nákup buď končí opět novou registrací, nebo (častěji) nákupem realizovaným jinde.

[14] Vložil(a): Brbla [web], 2004-10-27, 11:19 Solo | MuteČtenáři: ---

[12] Koukám, že jste se již stihnul doplnit, takže můj [13] příspěvek je zbytečný.

[15] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-10-27, 12:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [8]: analogie se supermarketem je poněkud zavádějící. Když necháte v supermarketu zboží u pokladny a odejdete (jednou jsem to udělal, když mne extrémně vytočili v samošce v suterénu bývalé Družby (Krone?) uprostřed Václaváku), bude muset přijít někdo, kdo to roznese zpátky do regálů. Když nepřevezmete zásilku z e-shopu, jsou náklady poněkud vyšší. Když byste to udělal v supermarketu z legrace desetkrát za sebou, nejspíš si vás už bude ochranka pamatovat a po jedenácté (spíš dřív) vás vyprovodí hned při příchodu. U e-shopu tahle možnost není.

[16] Vložil(a): REDY, 2004-10-27, 12:16 Solo | MuteČtenáři: ---

[1] jen tak mimochoden stoparuv pruvodce je trilogie, nesmis se nechat zmast tim, ze ma dilu pet :)) .

Divim se, ze i kdyz jsi tuto bibli nihilismu (evidentne) cetl, ses nechal od DA stejne napalit

[17] Vložil(a): Camus [web], 2004-10-27, 13:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Já mít e-shop, tak bych třeba registraci e-mailu rozhodně vyžadoval. Žiju totiž v Česku. A tady pro mne platí, že každá opatrnost je dobrá. Taky mám na mysli všelijaké šprýmaře a srandisty, jejichž fórky bych musel platit. A to by mi na zaplacení nákladů vtipnosti takového individua asi nestačila ani stovka či víc balného a poštovného. Úhrada dvojnásobné dopravy, balení, rozbalení, papíru a jánevímčehoještě mi přijde jako dostatečný argument, proč chtít raději více informací než méně. Zákazník má přece vždy možnost výběru. Pokud se však e-shopem nechá vytočit jen kvůli zadání mailu, ač by jinak nakoupil, tak cosi není v pořádku. Ne však u elektronického obchodu. Nemám to exaktně ověřeno, ale myslím, že takové chování zákazníka je naštěstí velmi výjimečné.
Srovnání s kamenným obchodem kulhá na obě nohy - tam totiž prodejce kupujícího vidí, a tak se výrazně snižuje nebezpečí černého humoru.

[18] Vložil(a): anonym, 2004-10-27, 15:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Základní registrace (jméno, příjmení, adresa a kontaktní email nebo telefon) přece nikomu nemůže vadit? Pokud se v objednávce vyskytne nějaký problém musí mít prodavač šanci řešit to se zákazníkem jiným způsobem, než-li dopisem v obálce.
IMHO: Ptám se Pixiho, proč musím při zadávání tohoto příspěvku povinně vkládat své jméno? Taky mne to může prudit, když je pro mne zde požadováno jméno: "CHYBA - jméno nesmí být prázdné"...

[19] Vložil(a): Petr [web], 2004-10-27, 15:06 Solo | MuteČtenáři: ---

[8] kazdou prijatou objednavku je potreba overit, jinak by kazdy webovy obchod okamzite zkrachoval kvuli nedorucitelnemu zbozi. Navic i pokud posilate zbozi dopravkou a ne postou (coz dela temer kazdy obchod) tak dopravka chce mit na zakaznika telefon aby se mohli domluvit na prevzeti.
Takze telefon nebo email je dulezity. Telefon je z hlediska overeni i doruceni hodne uzitecny - da se rict nenahraditelny, diky emailu zase klient muze mit u sebe souhrn prave vytvorene objednavky. Pak nemuze tvrdit - 'tohle jsem si prece neobjednaval!?!'.

[20] Vložil(a): pixy [web], 2004-10-27, 15:55 Solo | MuteČtenáři:  + + +

Velevážení, byl se někdo z těch, co tady píší svá moudra nejdřív podívat na ten obchod, o kterém jsem psal? Podle některých reakcí soudím, že ani náhodou.

Smaozřejmě, že obchodník potřeuuje kontaktní údaje, jasně že je pro něj užitečné mít na zákazníka telefon a e-mail. To nijak nezpochybňuji. Ale jedna věc je mít v objednávce políčko telefon či e-mail (telefon nepovinný; e-mail dokážu pochopit jako nezbytný pro potvrzení objednávky, když je to online obchod) - a něco jiného je JEŠTĚ PŘED zobrazením nějaké objednávky vyžadovat zadání e-mailu, aniž bych vůbec viděl proč.

Bilezbozi.cz (taky součást mall.cz) nebo Vltava.cz taky chtějí kontakty, a přitom to mají udělané dobře a neotravují. Nejde tedy o to, že po mě někdo chce e-mail, ale kdy a jakou formou. Stejně jako v tom supermarketu pochopím, že mou platební kartu vyžaduje pokladní - ale nesnesl bych, kdyby ji po mě chtěla ochranka hned u dveří.

A povinná registrace je vůbec otravná. Ve většině obchodů chci nakoupit cíleně konkrétní zboží. Teprve když jsem spokojen, můžu se tam chtít vrátit a mít možnost se zaregistrovat, abych nemusel své údaje zadávat pokaždé znova. Když pojedete na výlet do Paříže a budete si procházet butiky, taky vám nebudou v každém u dveří vnucovat zákaznickou kartu, k níž musíte vyplnit formulář - ale v konzumu ve vaší ulici, kam chodíte denně, naopak může být taková zákaznická karta nadmíru užitečná věc...

Chci mít možnost se v online obchodě zaregistrovat (tedy stát se stálým zákazníkem), ale chci mít taky (nejprve) možnost stát se pouze zákazníkem příležitostným, neregistrovat se, nedostávat a neodesílat potvrzovací e-maily, schovávat si přihlašovací údaje a pamatovat heslo. Slušné obchody nabízejí možnost nákupu bez registrace.

[21] Vložil(a): DFly, 2004-10-27, 16:27 Solo | MuteČtenáři: ---

[15] no, ale to by se muselo jednat o uskutecnenou objednavku - pokud to je jen nahazeno do kosiku (a dotycny neni prihlasen jako registrovany), tak ve svych e-shopech co delam, je takovyto kosik zavisly na session - a pokud vyprsi, tak ma smulu - bud vybrat a objednat, nebo se registrovat a to mu ten kosik pak drzi dokud ho neobjedna nebo nevysype

[22] Vložil(a): Camus [web], 2004-10-27, 16:31 Solo | MuteČtenáři: ---

[20] Pixy, možná blbě čtu nebo jsem i nedůvtipný. Z příspěvku (Tvého moudra) jsem pochopil, že jde o paušální problém s registrací některých údajů, jakým je např. e-mail. Pokud tomu tak není a jedná se o pouze o neohrabanost při mámení informací u konkrétního e-shopu, pak nemám problém...

[23] Vložil(a): Pepak, 2004-10-27, 18:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Povinna registrace mi taky vadi, ale jeste vic me stve, kdyz mi obchod neda moznost zjistit postovne a dalsi podobne naklady co nejdriv po ulozeni zbozi do kosiku. Jeste jakz takz snesu, kdyz se mi postovne ukaze az po zalogovani (ale to uz musi byt muj hodne oblibeny obchod!), ale doslova vyskakuju z e-shopu, kde se postovne dozvim az po vlozeni cisla karty. V takovych se pochopitelne transakce neuskutecni.

A co ze mi vadi na te registraci? Vlastne ani ne ta samotna registrace, tu bych klidne snesl, ale to zdrzeni z ni plynouci: Vejdu do obchodu, naplnim kosik zbozim, jdu k pokladne a dozvidam se, ze se musim zaregistrovat. Spoustim registraci a zjistuju, ze musim kliknout na nejaky link z mailu, ktery mi (pry hned - ovsem podle nalady mail serveru po ceste taky treba za hodinu nebo dve) prijde. Konecne jsem zaregistrovan a zjistuju, ze kvuli pitomemu naprogramovani se mi mezitim vyprazdnil kosik. A ted se prihlaste vsichni, kdo si myslite, ze ho budu plnit znovu.

[24] Vložil(a): Radek Hulán [web], 2004-10-27, 19:34 Solo | MuteČtenáři: ---

[20] jenže ty jsi to pixy napsal jinak.. Anom, povinná registrace je blbost, ale povinně vyžadovat email již blbost není, zejména u levnějších položek to dost omezí lidi, co jen testují a nakonec stejně nenakoupí, či zboží nepřevezmou.

Prostě, požadovat nutně email (a třeba i telefon), je způsob, jak místo 50% doručit a inkasovat zisk z 95% zakázek, a cca o 10% zákazníků přijít, protože se jim nechce zadávat email nebo telefon.

Co je ziskovější si jednoduše spočítáš sám ;-)

[25] Vložil(a): Zázračný Element, 2004-10-27, 20:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[23] Po uložení do košíku je pro mně pozdě. Já chci v e-schopu vidět cenu zboží, daň, poštovné, balné, atd. hned - u každého zboží - před registrací, před vkládáním do košíku - v košíku mohu vidět cenu poštovného za všechny dosud obědnané položky, ale pokud chci vědět, kolik by mně stála dodávka této jedné věci - chci to vědět bez zbytečných operací.

[26] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-10-27, 20:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Dotaz na všechny obchájce povinného emailu a/nebo telefonu: Můžete mi někdo vysvětlit, jak tyto údaje ochrání obchodníka před falešnými objednávkami? Už o tom chvíli přemýšlím, ale žádná souvislost mne nenapadá.

Jinak, ačkoli také kritizuji povinné registrace (login, heslo), proti povinnému emailu nic nemám, protože potvrzení objednávky se někam poslat musí. Falešné objednávky však mohou IMHO padnout jen spolu s českou kuriositou dobírkou.

A ještě jedna otázka, i když částečně řečnická. Vyřízení falešné objednávky nepochybně něco stojí, ale ověření, zda objednávka není falešná (telefonem, emailem) rozhodně také není zadarmo. Pokud sečtu celkové náklady na falešné objednávky (asi jich nebude mnoho) a na ověřování (to je naopak u každé objednávky) a obě čísla porovnám, copak asi dostanu?

[27] Vložil(a): p, 2004-10-27, 20:40 Solo | MuteČtenáři: ---

[26] ze je radove vyhodnejsi overovat.

[28] Vložil(a): nishkam [web], 2004-10-28, 11:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[26] Souvislost je podle mne jednoducha. Pokud v objednavce potencialni vtipalek nebo konkurent musi uvest svuj kontaktni udaj, rekl bych, ze ho to na 95% odradi. Jednak protoze skryvaji svoji identitu a jednak protoze ta akce nebude mit ocekavany efekt. To je odhad zalozeny na mem vnimani psychologie techto lidi. Zadne mereni jsem nedelal. :)
Vyrizeni falesne objednavky stoji pomerne dost, obzvlast, kdyz vezmete v uvahu, ze to zbozi vetsinou nemate na sklade a musite teprve nekde vyzvednout nebo nechat poslat. Myslite, ze velkoobchod vam to zbozi pak veme zpatky?
Osobne si provozovani e-shopu bez povinnych kontaktnich udaju v objednavce neumim vubec predstavit. Existuje to vubec nekde?
Btw., ted zrovna resim jestli muzu nekomu poskytnout sluzbu bez toho, ze by se zakaznik identifikoval. Ucetni mi rika, ze pokud mi klient posle penize na ucet tak musim vystavit fakturu. Faktura ma ze zakona urcite nalezitosti jako adresa, jmeno atd. Ja po zakaznikovi nechci zadne udaje, ani tu adresu ne, mi staci, ze zaplati. Ale dle zakona o ucetnictvi... (?)

[29] Vložil(a): Brbla [web], 2004-10-28, 12:07 Solo | MuteČtenáři: ---

[26] K Vaší otázce, jak může ochránit před falešnými objednávkami? Nijak. Mohu dál obchodníka podvádět i v ověřovacím telefonátu i v e-mailu.
A k otázce řečnické?
Obchodník si minimalizuje zbytečné výdaje, např. při chybně vyplněné adrese. Dále, ověření telefonátem je osobnější formou komunikace obchodník-zákazník. Z internetového obchodu se stává někdo konkrétní, koho je slyšet. Myslím, že slušným a příjemným jednáním po telefonu může obchodník jedině získat (alespoň na mne to působí pozitivně).
Jinak s Vámi samozřejmě zcela souhlasím.

[30] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-10-28, 14:39 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] Ten kdo nabízí zboží, které nevlastní, není obchodník, nýbrž v lepším případě jen zprostředkovatel. Pokud se přesto jako obchodník tváří, asi nezvolil pro svou činnost vhodný obchodní model a řekl bych, že se ke svým zákazníkům nechová zrovna seriózně.

Pokud jde o účetnictví, povinnou náležitostí faktury zcela jistě není ani email, ani telefon zákazníka.

[31] Vložil(a): nishkam [web], 2004-10-28, 16:56 Solo | MuteČtenáři: ---

[30] Muzu vedet odkud je ta definice obchodnika, kterou jste prave uvedl? Myslite si napr., ze vltava.cz vsechny knizky, ktere ma v nabidce, vlastni a ma je fyzicky ulozene na sklade? Anebo to neni seriozni obchod? Co treba todle: http://www.vltava.cz/store/search.asp?SearchName=cashflow&nDepartmentID=170
(Zboží je dostupné obvykle do tří týdnů)
Udelal jsem nekolik nakupu na internetu, ktere nabizela podle Vasi definici neseriozni spolecnost. Nicmene jsem byl spokojen s vysledkem, predpokladam, ze obchodnik (sprostredkovatel) take. Co neni seriozniho na tom, ze usiluje o snizeni stavu zasob a neplytva prostredky?
Znate nejaky obchod, ktery nevyzaduje v objednavce kontaktni informace?

[20] Podival jsem se na ten obchod a musim uznat, ze ta povinna registrace je tam udelana nesikovne, a ze bych take nechal ten kosik u pokladny. :)
Pletou se nam tady nekolik temat:
- povinna registrace
- povinny email/tel. v objednavce
- pokud se shodneme na tom, ze povinny email/tel je soucasti kazde objednavky, pak otazka je kde a jakym zpusob ho vyzadat

[32] Vložil(a): pixy [web], 2004-10-28, 18:51 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [31] > Ano, presne o tom mluvim. Druhou veci je pak ta povinna registrace, ktera nasleduje po tom povinnem predsazenem e-mailu.

[33] Vložil(a): pixy [web], 2004-10-28, 18:52 Solo | MuteČtenáři: ---

BTW, ja jsem si pak ta DVD koupil u Vltavy, s kterouzto uz jsem nemel zadny problem...

[34] Vložil(a): Pavel, 2004-10-28, 20:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[31] no, třeba já si myslím, že Vltava není seriózní obchod; za posledních půl roku jsem u nich (Vltava.cz, Cybex.cz) udělal čtyři objednávky a jen jedna byla bezproblémová (neschopnost sehnat - v Čechách vydané, v kamenném obchodě běžně dostupné CD - během tří týdnů, neoznačené a uprostřed pracovní doby zavřené odběrní místo v Praze)

[35] Vložil(a): Otto [web], 2004-10-28, 21:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Neznam zadny obchod s elektronikou nebo knihami ktery by si drzel sklad. Vyjma kombinaci e-shopu s kamennou prodejnou kdy je cast zbozi na prodejne. Drzeni skladu je smrtici veci. Malokdo kdo z importeru dela ochranu skladu. Ceny se meni tydne a pri tisici polozkach by skody sly snad do statisicu. Sklady nedrzi nekdy ani "velkosklady" :-)
Co se tyce uvadeni mailu a mobilu tak mail je pro obchodnika vhodny pro levnou komunikaci - potvrzeni zakazky, informaci o dodani apod. Mobil je dulezity pri koordinaci prijezdu spediterske firmy. Proste kdyz vyjedou nekam mimo frekventovane trasy - tak zavolaji. Kdyz dorazi napriklad pred firmu tak jak zakaznika (ktery je zamestnanec) najdou? Proste mu poslou SMS ze za 15 minut budou pred firmou. Pokud zakaznik mobil neposkytne pozadame o nej mailem. Firma DHL se dost zlobi kdyz neni telefonicky kontakt na zakaznika a ja je zcela chapu.
Jedine s cim mohu slouhlasit ze je problem kdyz engine obchodu neumoznuje bez zalogovani zjistit celou cenu objednavky vcetne postovneho. Otazka je, nakolik je to opravdovy problem, tedy jakemu procentu lidi to vadi. V soucasnosti spis vidim problem v obecne obsluze enginu obchodu - da se to odpozorovat napriklad podle slov, ktera lide vyhledavaji.

[36] Vložil(a): LoWang [web], 2004-10-28, 21:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy Pixy, ty zase nemáš o čem psát co? :)
Uvědom si, že do normálního obchodu musí člověk fyzicky jít, což znamená vzít si peněženku, občanku, tašku, oblíct se a projít skutečně přes pokladnu! To se nedá s návštěvou webové stránksy srovnat! Proto mají e-shopy všelijaké druhy registrace, aby se pojistili proti všelijakým scriptovacím podvodům atd, pač zneužít virtuální e-shop je rozhodně mnohem jednodušší, než nějak podvádět ve skutečném hmotném obchodě.

[37] Vložil(a): pixy [web], 2004-10-28, 23:53 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [36] > Já rozhodně nemám sebemenší důvod sem cokoli psát jen tak aby tu něco bylo - když nemám co psát, tak nenapíšu třeba týden.

Přečti si reakce Marka Prokopa výše - správně podotýká, že povinnost zadání mailu nebo telefonu vůbec nic neřeší. Obojí si můžu vymyslet, a i kdyby to mělo být reálné, není dnes prolém vyrobit si jednorázový mail, který za hodinu už neexistuje (už na to jsou služby). Nic to neřeší.

Notabene zvlášť když nemluvím o e-mailu jako takovém, ale o jeho vyžadování samostatně, ještě před připuštěním k vyplnění objednávky.

Jestli se to někomu nelíbí, tak to berte prostě tak, že jsem exot, kterýmu tyhle obchodnické móresy vadí. Vy je považujete za dobré, tak jednoduše budete používat - a já je považuju za špatné a u vás na oplátku nebudu nakupovat. To je prosté, ne?

[38] Vložil(a): Otto [web], 2004-10-29, 02:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Existuji ruzne stupne obrany. Ne kazda je na 100%. Ja treba zamykam auto, presto ze jsou lide, kteri ho i tak otevrou za 10s. Jako zakladni ochrana pred forky je povinnost zadani mailu a telefonu. Odradi to hodne zertuchtivych lidi, stejne jako zamknute auto.

[39] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-10-29, 03:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[31] Nishkame, na snaze snížit zásoby není neseriózního nic a nevzpomínám si, že bych něco takového tvrdil. Za neseriozní považuji to, když se někdo tváří, že nějaké zboží má a přitom ho ve skutečnosti nemá a nemá ani dobře ošetřené smlouvy s dodavateli.

Takového obchodníka pak vratky opravdu finančně poškozují, což se zpravidla odráží na jeho vztahu k zákazníkům -- odmítá money back, každého podezřívá z falešných objednávek apod. Děkuji pěkně, takového obchodníka nechci.

K vašemu druhému dotazu: ano, znám obchody, kde nevyžadují zbytečné kontaktní údaje a často v nich nakupuji. Já ale vždy platím předem nebo kartou, takže možná nejsem ten správný příklad.

A ještě abychom si rozuměli. Mně nevadí sdělit obchodu telefon, pokud je jasné, k čemu má sloužit -- např. k operativnímu dohodnutí dopravy. Pokud ale platím kartou a zboží jde poštou, nikomu do mého telefonu nic není.

[40] Vložil(a): Dan Péder [web], 2004-10-29, 14:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[26][39] v letech 1999-2000 jsem provozoval shop s DVD-čkama a dalším zbožím.

Tedy jsou důvody proč jsme po čase začali požadovat mail i telefon:

A) mail

1. ověření existence klienta
2. notifikace odeslání zásilky - často se například stávalo, že lidi si pro zásilku nedošli, protože ji nečekali, byli v zahraničí atd... takže když se nám zásilka vrátila, dostali jsme nazlobený mail kde je. Výsledek, dvojí odeslání, dvojí poštovné, čtyřnásobná administrativní zátěž.
3. možnost rychlé a efektivní komunikace v různých vyjmečných případech. Horší než zboží nemít nebo nebýt schopen ho sehnat je neinformovat zákazníka. Lidi například čekali zásilku za 5000, ale protože nám dodavatel nebyl schopen dodat jedno DVD, naše zásilka byla jen za 4200 = rozdílná cena = zásilka se vrátila, protože zákazník ji nepřevzal ze strachu že jsme mu zaslali něco jiného.

B) telefon

1. především ověření existence zákazníka: u většiny prvních objednávek operátor prověřoval existenci zákazníka a správnost zadané adresy i objednávky prostým zavoláním. Samozřejmě s maximem ohleduplnosti a snou o lidský přístup.

---
shrnutí:

a) žádná z metod vám neposkytne 100% garanci existence a pravosti zákazníka a objednávky, ale PODSTATNĚ zvýší pravděpodobnost jejich bezproblémovosti.

b) když necháte jednotlivá políčka nepovinná, lidem nedojde jejich význam a nevyplní je.

c) je výhodnější přijít o několik zákazníků kteří mají nějaké důvody proč nechtějí poskytnout telefon či mail než denně vyřizovat několik vrácených zásilek a organizovat jejich znovuodeslání v případech, kdy např. zákazník nezadal mail a proto nemohl být informován o odeslání zásilky. NEvím jak jinde, ale my jsme striktně dodržovali maximum zásad soukromí = omezili jsme komunikaci na nejnutnější minimum, nezasílali jsme žádné nevyžádané zprávy, na telefonické ověřování jsme upozorňovali už v objednávce. A vrámci těchto pravidel jsme tiše předpokládali, že zákazník, který nechce poskytnout kontaktní údajně je pro nás potencionálním zdrojem problémů.

[41] Vložil(a): Dan Péder [web], 2004-10-29, 14:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[39]

"...každého podezřívá z falešných objednávek apod..."

V roli provozovatele shopu nemůžete někoho podezřívat a někoho ne. K tomu nemáte žádné racionálně zhodnotitelné podklady. Jediné co můžete je snažit se maximálně eliminovat možnost podvodů a chyb.

A nepřehlížejte tu druhou možnost, tj. chyby. Najde se i netriviální množství zákazníků, kteří prostě nejsou schopni správně zadat svoji poštovní adresu. Když máte ještě telefon a mail, můžete vše poměrně rychle uvést na pravou míru a ke spokojenosti zákazníka. Ten si totiž v opačném případě myslí, že chyba je na straně shopu a šíří negativní zprávy o tom, že objednal tam a tam ale zboží mu nikdy nepřišlo. A mít pár takhle naštvaných zákazníků je horší než přijít o jejich "potenciální" zakázky!

[42] Vložil(a): Otto [web], 2004-10-29, 17:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Ten prizpevek Dana Pedera beru jako vzorovy stret teorie s praxi. Mame v praxi zcela totozne zkusenosti.

[43] Vložil(a): kruxik [web], 2004-10-29, 18:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Ještě bych rád doplnil, že je třeba v obecném případě také rozlišovat mezi maloobchodním a velkoobchodním prodejem.

U maloobchodu (obchod uzavřen dle občanského zákoníku) je, dle mého názoru, nutný pouze libovolný kontaktní údaj - oproti kamennému obchodu musím nějak zákazníka vyrozumnět, kde a jak si může zboží vyzvednout, připadně kam má být doručeno.

U velkoobchodu (obchod uzavřen dle obchodního zákoníku) jsou nutné podstatně obsáhlejší informace o kupujícím.

[44] Vložil(a): Pin007, 2004-10-30, 11:28 Solo | MuteČtenáři: ---

[20]
BTW: jsem si tedy vyzkousel koupit trochu uklidnujuci hudby (Ramsteiny :) na tom krasnem Showparku :), abych kouknul na to co ma Pixy asi na mysli

krok 1: ftip je v tom, ze pokud pokracujete v objednavce zbozi tak se Vas system nejprve pta na email (ten proste musite zadat) a pripadne heslo (pokud jste registrovani)

krok 2: pokud jste registrovani (coz ja nejsem) tak si asi dal trochu poklikate a je to, ale pokud registrovani nejste tak na Vas vyhupne formular, vcelku standartni (samozrejme uz neobsahuje polozku pro email), ale mimo jine se zde pise "Registrovaný zákazníku, pokud si přejete některé z uvedených údajů změnit, přepište je v příslušných řádcích." a to i prez to, ze rozhodne registrovany nejsem, resp. email ktery jsem zadal byl dostatecne velky blabol na to, aby byl registrovany

resume? mno cela struktura a formulace formularu je volena, japa bych to rekl, nestastne... nepopiram, ze vysledny efekt je stejny, ale pocit zakaznika nikoli a o ten by asi melo jit predevsim...

[45] Vložil(a): dgx [web], 2004-10-30, 11:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Článek a celou diskuzi jsem si právě přečetl a občas nevycházím z údivu. Tak přidám pár postřehů z pozice zákazníka i pětiletého provozovatele eshopu.

Metoda vyžadování emailu a registračních údajů, jak ji dělá Showpark, je snad nejobvyklejší způsob co znám. Mimochodem tentýž, jako má veleúpěšný Amazon. Jasně tím deklaruje, že právě email a heslo je hlavním identifikátorem zákazníka.

Povinné uvádění emailu:
v supermarketu samotná transakce (placení, "předání" zboží) proběhne velmi rychle u pokladny a není třeba si kvůli tomu vyměňovat své kontaktní údaje. O výměnu údajů se snažím jen tehdy, když sličná prodavačka natolik zaujme mé smysly, že se rozhodnu ukázat ji po pracovní době sbírku procesorů Intel. Naopak transakce u e-shopů probíhá mnohem déle a je třeba občas komunikovat. Tedy je třeba mít přístupný nějaký komunikační kanál a pro e-shopy je e-mail ideální.

Povinné uvádění telefonu:
Ten mimochodem využadují i některé přepravní služby. Takže volím-li jiné doručení, než Českou poštou, neměl bych se nad povinností zadat telefon vůbec pozastavit. A samozřejmě: je to prostředek jak ověřit objednávku.

[46] Vložil(a): dgx [web], 2004-10-30, 12:08 Solo | MuteČtenáři: ---

...to be continued..

Telefonem proti falešným objednávkám:

Sice Pixy ani Marek Prokop si nedovedou představit, jak by mohl telefon pomoci od fal. objednávek, mně to zase připadá až přirozeně samozřejmé. Nojo, Pixy třeba zase při pohledu na webovou stránku má hned v hlavě její stylopis a html, jinému se to tak přirozeně a samozřejmě nevybaví.

Nejprve tedy fakt: telefonické ověřování drasticky snižuje podvodné objednávky. Neoddiskutovatelně. A pozor: nejde o český fenomén, kdepak... Před pár lety provozovatel karet Eurocard/Mastercard (tuším společnost Europay?) uvedl, že až 10% objednávek (celosvětově) placených jejich kartami jsou podvodné. Až mě zarazilo, o jak vysoké číslo se jedná. Tady je česká "dobírka" ještě fajnová polívečka, protože ta zboží vrátí a obchodník přijde JEN o poštovné.

Asi je třeba rozlišit skutečné podvodníky, kteří jsou ochotni investovat do podvodu čas i peníze, a obyčejné pokušitele, kterých je většina. Nebo i lidi, kteří si objednávkou nejsou celkem jisti a nechávají si čas do vyzvednutí zboží (než to dorazí, třeba to někde koupím levněji...). Je jasné, že první skupinu telefonem neporazím. Naopak Ty ostatní skupiny víceméně ano.

[47] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-10-30, 15:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[45] Jen poznámka k tomu Amazonu: Nakupuji tam dost často a registrován tam nejsem. Podobně jako třeba BileZbozi.cz totiž nabízejí *volitelnou* registraci, nikoli povinnou. Navíc až v okamžiku, kdy to má smysl a ani o chlup dřív.

Ale tím vás v žádném případě nechci odrazovat od toho, abyste povinnou registraci ve svém obchodě měl. Možná vám to přináší něco jiného, co snížený konverzní poměr vyváží.

[48] Vložil(a): dgx [web], 2004-10-30, 17:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[45] V okamžiku kdy na Amazonu (.com) odkliknu Proceed to Checkout, objeví se velmi formulář, kde musíte zadat email a rozhodnout, jestli již registrován jste, nebo se teprve registrovat budete. Nebo je nějaká jiná cesta?

Ve svém obchodě (www.vitalita.cz) povinnou registrací například nemám. Této možnosti využívá asi 40% zákazníků. To ale neznamená, že povinnou registrací bych se o těch 40% připravil. Naprostá většina z nich by prostě využila cestu registrace.

[49] Vložil(a): Martin Koníček, 2004-10-31, 01:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Docela mě fascinuje, jak tu všichni bloumají nad povinným e=mailem či telefonem.

Nechápu, proč prostě není možno dát univerzální povinnou položku kontakt? Když zadám mobilní telefon, obchodník mě kontaktuje na něm, když zadám e=mail, obchodník mě kontaktuje na něm. Já třeba chci zásadně kontaktovat na mobilním telefonu, nikomu nechci dávat mail, protože pak mě obchodníci spamují, a to dokonce třeba i Mironet, kde nefunguje z neznámých důvodů odhlášení z jejich newsletteru.

Co se týká registrace, osobn nechápu proč si každý musí zakládat nějaké konto, volit uživatelské jméno a heslo. Přinejmenším bych spíše ocenil, že kdybych napsal e-mail, přišlo by mi pak potvrzení jen s odkazem, pokud chcete další objednávku s vašimi údaji, klikněte zde. Většina lidí si stejně uživatelské jméno a heslo nikdy nezapamatuje a jaký pak má význam i pro obchodníky obrovské množství nepoužívaných účtů, pomineme=li obvyklé zneužívání osobních údajů.

Podle mě by se elektronické obchody měli řídit pravidli, co fungují v běžném životě. Když zavolám do obchodu a budu si něco objednávat, v telefonu se mě zeptají na pár údajů a pak vše pošlou.

[50] Vložil(a): Dan Péder [web], 2004-11-01, 00:15 Solo | MuteČtenáři: ---

a čemu vlastně říkáte registrace?

inteligentnímu systému stačí jen e-mail a registrace je hotova.

V některých příspěvcích se tu zmiňuje možnost zadat jen e.mail a neregistrovat se. Tomu nerozumím. Jkmile zadáte jakékoliv informace, jste registrováni, ať si to myslíte nebo ne. jestli tomu někdo říká registrace a někdo jiný checkout, to už je jen otázka zvolených výrazů.

[51] Vložil(a): pixy [web], 2004-11-01, 10:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [50] > Ne. Registrace říkám(e) tomu, že si zákazník musí zvolit uživatelské jméno, heslo, zadat všechny požadavoané personálie a před každým nákupem se musí pod omím jménem a heslem do systému přihlásit.

[52] Vložil(a): paranoiq, 2004-11-01, 14:00 Solo | MuteČtenáři: ---

setkání s realitou:
přestože jsem přiměřeně paranoidní ;-) povinný telefon ni mejl mi nevadí, neboť jsem si vědom užitečnosti těchto údajú při řešení drobných problémú s objednávkou. ochotně tyto údaje při nákupech přes eshopy prodejcúm svěřuji.
o to více jsem se nedávno naštval, když jsem objednával foťák (s dalším příslušenstvím) přes tiscali.cz/cybex.cz. dodací lhúty byly u všech položek objednávky nejdéle do dvou dnú. zboží dorazilo po více než dvou týdnech !!! za celou dobu jsem na dúvod těchto prútahú nebyl nijak upozorněn. a co je ještě lepší - tiscali po několika dnech po objednávce provedlo redesign shopu (na který jsem taktéž nebyl upozorněn) a do nové (mimochodem jen částečně funkční) verze jsem se pomocí svého správného registračního čísla nemohl přihlásit.
ocitl jsem se tedy v situaci, kdy zboží nepřicházelo a já neměl zádný (snadný) zpúsob, jak alespoň ověřit zda moje objednávka byla vúbec vzata na vědomí a vyřízena.
teprve po chvíli pátrání jsem zjistil, že tiscali je pouze oním distributorem a skusil štěstí na cybexu, kde moje registrace fungovala.
což je další zádrhel - jak si múže provozovatel eshopu vúbec dovolit poskytnout mé soukromé údaje (a tím telefon určitě je) jiné firmě (vyjma onoho dopravce)?
závěr - poučil jsem se jen částečně: email a telefon budu eshopúm nadále poskytovat, ale se cybex.cz a spol. jsem skončil.
dudlaj-dá

[53] Vložil(a): Lamanai [web], 2004-11-01, 14:57 Solo | MuteČtenáři: ---

mnó, z reakcí jsem si stačil pečíst jen začátek... musím říct, že mně osobně registrace vadí zejména v momentě, chce-li se po mně příliš mnoho údajů (které často nejsou nezbytné)...

spíš mi dost štve, když musím provést registraci ještě předtím, než se dozvím důležité údaje: cenu, způsob dodání, cenu za dodání... pokud jsem s těmito údaji srozumněn nejsem proti vyplnění krátkého formuláře

[54] Vložil(a): pixy [web], 2004-11-01, 14:58 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [52] > OK, tak ještě jinak. Abychom si rozuměli, mně povinný mail (a v jistých, ne ve všech, případech i povinný telefon) taky nevadí a uznávám jeho užitečnost jak pro prodejce, tak ostatně i pro zákazníka.

Otázkou jen je, kam ho zadávám. Když po mně chce prodejce v rámci objednávky vyplnit mé personálie pro transakci nezbytné (a mail/tlf. mezi nimi), je to v pořádku. Pokud ale mám zadat svůj osobní údaj (tj. např. e-mail) anonymně, bez kontextu se svými dalšími daty - jako třeba ve zmíněném obchodě, tedy stylem "Hej ty kdosi, naval svůj e-mail a pak se uvidí" - tak to mi vadí. Já totiž nevím, kam, komu a proč ten mail dávám.

Proč ho nemůžou chtít normálně ve formuláři mezi ostatními položkami, jako to dělají jiné obchody (Vltava, Bilezbozi atd., kde mi to nevadí a normálně tam nakupuju)? Co když se teprve potom dozvím nějakou podmínku, s níž nesouhlasím a od nákupu upustím - ale e-mail už jsem jim musel dát? To mi na tom vadí.

[55] Vložil(a): Dan Péder [web], 2004-11-03, 16:54 Solo | MuteČtenáři: ---

[54] vysvětlení je myslím dvojí až trojí:

1. programátorská lenost
2. prostá nedomyšlenost
3. marketingový záměr - to bych rozvedl:

jako provozovatel můžete vsadit na dvě diametrálně různé taktiky:

a) buď slušnost a budování stálé klientely, čímž však přicházíte o jisté množství zákazníků, které jste pracně přes PPC a drahé SEO nahnal do svého shopu ale oni si v ten moment nic nevybrali a příště se nevrátí...

b) anebo agresivitu, spoléháte na to, že nemalé množství BFU mail na vyžádání zapíše, akdyž si nevybere zrovna teď, můžete je začít bombardovat spamem - ač nepopulární, myslím že to může být poměrně efektivní metoda prodeje některých komodit.

Nezbývá než zvážit, která varianta je pro daný typ vašeho shopu nebo komodity efektivnější.

A obvykle se to poměrně blbě testuje, protože když začnete s jedním stylem, těžko se přechází na druhý :))

[56] Vložil(a): Lubomír Hauerland [web], 2004-11-06, 23:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Mně to přijde jako rozumný nápad. Alespoň se registrují jen skuteční zákazníci a jsou eliminováni ti, co si nic nekoupí. Když už dávám něco do košíku, tak ten obchod musím považovat za důvěryhodný. Samozřejmě pokud dále nebudou požadovat některé podezřelé a zbytečné údaje. E-mail je tak samozřejmá věc, že bych se nad tím nepozastavoval.

[57] Vložil(a): Lossik, 2004-11-11, 21:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Registrace mi nevadí. Vadí mi, když mi místo objednaného zboží přijde v pečlivě zapečetěném balíčku pouze prázdný obal a reklamační oddělení dotyčného eshopu suverénně nereaguje na maily. :-/

[58] Vložil(a): Qark [web], 2005-01-03, 08:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Registrace je dobra vec, muzes treba potom kontrolovat v jakem stavu je tvoje objednavka. Obchodnik ma prehled o zakaznicich a muze tak nabizet slevy zakaznikum co u nej radi nakupuji. Navic kdyz v tom obchode budes nakupovat vice jak jednou, tak diky registraci nemusis porad jako otrok vyplnovat svou adresu. Ja si myslim, ze spis nez nechut k registreci prevlada strach s ukladani svych osobnich udaju. To je jedine co bych proti registraci mel. Ale pokud neberu povinnou registraci PRED nakupem (to uz jsem taky nekde videl, ze me to bez registrace vubec nepustilo do eshopu), tak registrace po nakupu je velmi vyhodna pro obe strany. A to uz nemluvim o moznostech vytvaret faktury z eshopu a tak urychlit objednavky...
Co se tyce spamovani svych zakazniku kvuli tomu, ze nekde zadali mail, tak to prece neni prusvih registrace, ale obchodnika. A svedci to o jeho nesolidnosti.

[59] Vložil(a): nice [web], 2005-09-02, 09:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Good blog


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]