TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Mac-Linux-Mini


[1] Vložil(a): sure, 2005-02-14, 12:29 Solo | MuteČtenáři:  - -

vyzera to fakt dobre!!!! aj macmini aj linux na tom :)

[2] Vložil(a): JitkaCL [web], 2005-02-14, 13:13 Solo | MuteČtenáři:  +

Linux jsem prohanela na vsem moznem, co ma PPC procesory. Driv to bylo idealni spojeni HW se SW. Dnes uz je ale prece jen lepsi pouzit AMD64 platformu - dabelsky vykon, minimalni spotreba a kdyz se koupi male bare-bone, tak i maly rozmer pocitace, co se opravdu vleze do kazdeho kancliku.

No a co se tyka OS X - s tim je docela problem. V ceskem kancliku je k nepotrebe a ceska lokalizace systemu sama o sobe vypada jako nepovedeny zert.

Dnes uz bych si Maca nekoupila a to ani tohle udelatko za 17kKc.

[3] Vložil(a): Filip Nekvinda -neki- [web], 2005-02-14, 13:19 Solo | MuteČtenáři:  + +

Mě spíše mrzí, že nevím, co mám od takového počítače očekávat, a pak také dostupnost programů a her v České republice...

[4] Vložil(a): huh, 2005-02-14, 13:38 Solo | MuteČtenáři:  - -

neznasam brandove riesenia :-<

[5] Vložil(a): bandzula, 2005-02-14, 13:53 Solo | MuteČtenáři:  + -

Mac mini vyzera dobre, ale neviem si predstavit prechod z win na osX. Hlavne co sa tyka softu ktory pouzivam

[6] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-14, 14:43 Solo | MuteČtenáři:  + +

[5] hehe, ja si teda prechod na OS X predstavit dokazu. Neni nic snazsiho. Pred vanocema jsem si na konferenci v USA koupil iBook, jsem tedy pomerne cerstvy switcher :) A muzu rict ze bych nemenil. Neznam lepsi, prijemnejsi a snazsi operacni system nez OS X. A navic mi bezi automaticky vsechno co pod linuxem. Ale to Ti muze byt jedno, protoze kdyz pouzivas OS X, nikdy se vlastne ani nemusis dozvedet ze je to unix, vse je delane pro lidi, ne pro programatory.

Pocitac je k praci ne k nekoncicimu ladeni, tunningu a optimalizovani, leceni a obdivovani. Proste ma fungovat, a to os x splnuje dokonale.

A navic muzes i vlizt 'pod kapotu', vse je zdokumentovany open source stejny jako kazdy jiny unix nebo linux.

Navic je to levnejsi nez podobny schopny PC notebook.

[7] Vložil(a): pixy [web], 2005-02-14, 14:55 Solo | MuteČtenáři:  -

ad [6] > Souhlasím - i když se obávám, že tím (hlavně tím "levnější" a "podobný schopný") jen zaděláváš na slušnou flamewar :))) Ale tomu stejně není vyhnutí... ;)

[8] Vložil(a): JitkaCL [web], 2005-02-14, 15:06 Solo | MuteČtenáři:  + -

Ale to ani nestoji za nejaky flejm:-) Prece tu nebudeme rozebirat, ze OS X fakt nema nic spolecneho s otevrenosti Open Source, nebo dokonce, ze se pod nim da spoustet vsechno, co pod Linuxem:-)))

A prece jen bych poukazala na nizkou uzitnou hodnotu pro bezneho ceskeho uzivatele. Ten pocitac se da koupit pro radost, ale ne z praktickych duvodu.

A tu uzitnou hodnotu take hodne snizuje poruchovost iBooku a take nutnost platit plnou cenu za kazdou dalsi "vyssi" verzi OS. Jo, zlaty Microsoft:-)

[9] Vložil(a): pixy [web], 2005-02-14, 15:43 Solo | MuteČtenáři:  +

ad [8] > No nevím - mně určitě stojí za to oponovat :)
Jasně, OSX není úplně otevřený systém jako třeba Linux, OpenSource je jen zčásti - ale s tou nízkou užitnou hodnotou bytostně nesouhlasím.

Pro mě má MacOS nejvyšší užitnou hodnotu ze všech systémů, co znám. Proto používám macy už dvanáct let, proto mi vyhovuje i přes to, že "za stejné peníze můžu mít dvě PC", přes to, že ČR je pro Apple totální prdel světa a kašle na nás zvysoka, proto jsem nepřešel na Windows (nebo Linux), i když jsem měl tisíce příležitostí (a některé k tomu vyloženě sváděly). Není to žádnou zaslepenou oddaností značce, ale právě tou vysokou užitnou hodnotou.

Ale to už je právě ta flamewar o ryze subjektivních, těžko kvantifikovatelných a neměřitelných věcech, které se zas tak moc účastnit nechci...

[10] Vložil(a): Pája, 2005-02-14, 16:26 Solo | MuteČtenáři:  +

[9] Tak tak, kdybych na ně měl, používám Macy už od r. 91, kdy jsem je poprvé poznal. K aktivnímu používání Intel/AMD/M$Win mě nutí pouze pracovní zaměření (správce podnikové sítě) a málo financí. Takhle sice mám spoustu znalostí o dolaďování woknousů, ale žádné o unix/linux. Nikdo totiž v mém okolí linuxy nepoužívá a začít se v nich šťourat bez ničeho u mě k ničemu nevede. Nedokážu linux ani nainstalovat a spustit (zkoušel jsem Mandrake 10).

Ideální počítač tak nadále je pro mě Apple. Zapneš a pracuješ či se s ním zabavíš. Nemusíš nic vědět o registru, tweakui, skrytých povelech...
Až budu bohatej, nějakýho macouška si určitě pořídím!

[11] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-14, 16:41 Solo | MuteČtenáři:  +

[9] presne tak, prijde mi, ze prestoze na CR a vubec non US trhy apple totalne sere, sve uzivatele si proste umi hyckat, je to tak nejak jiny system. Prijde mi ze je to to co by linux jednou byt mohl.

Proste vyvojari mysli na lidi co ten system pouzivaji, na lidi pro ktere je vrchol umu pretahnout ikonku na ikonku a presto dokayou podavat takove (kreativni) vykony, ze se z toho taji dech. Ono machrovina neni v tom mit 700 text editoru, staci jeden ktery bude fungovat poradne. Dulezity je co napises a ne v cem a o tom je mac.

Mam moznost to porovnat, jsem jak jsem zjistil stary pes, odkojeny dosem, v praci mam WIN NT (ten system je snad proklet bohy, proc mi to delaji??? proc to neumi VUBEC usb? I Win95 ho umi) na desktopu doma v byte Linux(y) a ted ten iBook.

Nikdy jsem nic nepouzival z nejakych ideovych duvodu...proste jsem se jen nikdy nenaucil nastavi windle tak aby sly prehrat vsechny filmy na kolejnetu, vecne tomu chybely kodeky, antiviry, antispyware a podobne kraviny. Kdyz jsem se zamyslel, travil jsem vic casu ladenim a osetrovanim PC nez jeho pouzivanim. V ty dobe uz jsem dost koketoval s linuxem a trebas mplayer mi prehral vzdycky vsechno...

No a OS X je pro mne jako linux, ktery proste funguje, nepamatuju se ze bych cetl nejaky navody, vse JE intuitivni. Vse funguje out of the box. neresil jsem ceske fonty, zmatenekodovani v ms office dokundamentech:), proste nic.

A k cene? Na amazonu jsem za novy 12' iBook dal 799 USD, overnight doprava do bostonu ~22 USD, sales tax nic.

Najdi mi PC notebook, co bude mit 12 inch display, wifi, bluetooth, firewire, 256 MB ram, baterku co vydrzi 5 hodin, bezproblemovou instalaci unix-like systemu, operacni system a cca 10 GB softu v cene, zaruku po svete a to cely za 800x23 kc. Az to najdes (i s dani), dam ti svuj iBook a jdu to koupit. jak rikam, nemam predsudky zajima mne aby to jelo.

[12] Vložil(a): pixy [web], 2005-02-14, 17:13 Solo | MuteČtenáři:  +

ad [4] >

Co od něj očekávat? - http://www.apple.com/macmini

Software? - http://www.apple.com/software/, http://www.versiontracker.com/macosx/, http://www.macupdate.com/

Hry? - http://www.gamedb.com/

Ano, podpora je u nás mizerná (*), ale od té doby, co se dá bez problémů nakupovat online kdekoli po světě, to zas tak nebolí.

(*) Všechno se to odvíjí od toho, že se na nás ohledně Applů (jakožto "superpočítačů") až do roku 1990 vztahovalo embargo. A než se tady vůbec značka Apple objevila, byl brzo po Listopadu trh zahlcen PC. Nebýt Pepy Kudláčka, který si z Německa pro Annonci a Český deník dovezl kompletní redakce, kanceláře a DTP postavené na macích, a odtud se to rozneslo jako dobrý a skvěle fungující vzor pro ostatní nově zakládaná DTP pracoviště a redakce, tak se u nás snad ani Apply neujaly ani tak miniaturně, jako se ujaly.

[13] Vložil(a): Špendl, 2005-02-14, 17:36 Solo | MuteČtenáři: ---

[8] ad poruchovost iBooku. Znám pár majitelů iBooku. Neznám ani jednoho, který by měl hardwarový problém. (Vlastně jednomu známému spadl na letišti a nepřežila display.) Asi mám štěstí. Minulý týden jsem četl porovnání ze kterého plyne, že notebooky Apple jsou (ze světových výrobců) nejméně poruchové. (Dát sem odkaz nemůžu, protože na daném serveru jsou starší články jen pro zaregistrované.)
Tak nevím.

[14] Vložil(a): moogooloo, 2005-02-14, 20:19 Solo | MuteČtenáři:  -

Proboha Pixy! Co se to stalo s tím starým systémem jak to tu fungovalo naprosto jednoduše?? Tohle je docela zmatený. Vzpomínáš si ještě jak jsi psal o jakemsi tom blogu na který je třeba návod?? ...

[10] Hmm já když jsem poporvé installil Linux tak mi to trvalo 30 min se vším všudy. Mandrake 10.1 jsem nainstallil za cca 20 min. ale jinak s tím souhlasím...

[15] Vložil(a): JitkaCL [web], 2005-02-14, 20:51 Solo | MuteČtenáři:  +

Pixy: Nu ano, flamewar. Ono by bohate stacilo misto subjektivnich nazoru prezentovat vecna fakta:-) Bohate by stacilo odpovedet na velmi vecne pripominky z praxe, ktere jsem tu nadnesla:
- nevhodnost pro beznou kancelarskou praci (DTP, nebo redakce prece jen nejsou nejbeznejsimi nasazenimi pocitacu)
- ceska lokalizace uz neni soucasti systemu, je za priplatek a chova se ponekud svehlave
- nutnost kupovat si kazdou chvilku "novou verzi" OS X za plnou cenu (a kdyz si ji nekoupite, tak brzy zjistite, ze jste nekopatibilni)

No a k tomu bych ted jeste pridala prakticky neexistujici technickou podporu u nas. Pred casem jsem chtela par Macu nasadit u nas ve firme. Kdyz mi ale na nasem obchodnim zastoupeni nebyl nikdo schopen podat par technickych informaci a kdyz jsem si uvedomila, ze kvuli kazde zavade bych (tehdy) musela pocitace posilat na opravu do Holandska, tak jsem to vzdala. Proc nekomu nutit zakazku a jeste pak mit problemy, ze?

Jo a to embargo se snad ani tak nevztahovalo na Apple, ale na vsechny pocitace, co v sobe mely radice pevnych disku.

---

Jirka: Take jsem nikdy nic nepouzivala z nejakych ideovych duvodu a v pripade Macu ani kvuli tomu, ze bych byla snob.

Stale pises o cene - mno, ja byla ochotna kupovat Macy jeste v dobe, kdy staly mnohem vic, nez ted, takze nevim, o co se vlastne pres. Pisu o uzitne hodnote a na te moc nezmeni ani to, kdyz by se za tech 17kKc prodaval rovnou PowerMac.
No a to intuitivni ovladani - jo, uzivatel v lokalizovanem postovnim klientovi napise do predmetu zpravy "Zápis ze schůze (1.díl)" a ono mu to napise nicnerikajici chybovou hlasku o tom, ze zprava nesla odeslat. Takovych intuitivnich radosti je tam povic.
Toho iBooka si klidne nech. Jeste pred Vanoci jsem mela doma 6 pocitacu s PPC procesory, takze by to bylo nosenim drivi do obyvaku:-)

---

Spendl: Prvni iBook jsem vratila prodejci po trech reklamacich. Pak se ukazalo, ze slo o nejakou vyrobni vadu hned nekolika serii a Apple se moc nemelo k tomu, aby ji priznalo. Druhy iBook byl v reklamaci zatim jenom jednou a zase je to neco "uvnitr".

[16] Vložil(a): Martin M. [web], 2005-02-14, 23:06 Solo | MuteČtenáři:  + +

[11] Záruka po světě? Uvažuju o tom, že si pořídím PowerBook a přemýšlím, jestli je rozumné si ho nechat dovézt z USA. Smysl by to pro mě mělo asi pouze, pokud ta záruka je celosvětová. Snažil jsem se to najít, ale našel jsem pouze to, že celosvětová záruka se vztahuje jen na přenosné výrobky, tj. výrobky, které pracují bez napájecího kabelu. Nejsem si jist, jestli se sem dá zařadit notebook. Píše se o tom na http://www.apple.com/legal/warranty/hardware.html . Konrétně mám na mysli větu: If the product is portable, meaning that it can operate independently without a power cord, you may obtain warranty service worldwide.

[17] Vložil(a): px30, 2005-02-14, 23:42 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [12]

mám pocit, že problém nastal právě ve chvíli, kdy Microsoft odmítl povoli legalizaci Office pro MacOS. Tehdy platforma x86 zabodovala, protože pro ni existoval český ofis (f tédéíčku a metle :-) ). Já osobně dost uvažuji o switchi pro manželku mou nejmilejší (gentoo->macosx)

[18] Vložil(a): Jan, 2005-02-14, 23:42 Solo | MuteČtenáři:  + -

To je celkem znamy fakt, ze pro pocitacove gramotne je vyhodnejsi reseni PC + neco (nejlip *nix :-) a pro negramoty, prosim - nemyslim to peiorativne, Apple, coz je monolit hw-sw, takze je nejspolehlivejsi, ale plati se za to mnohem vyssi cenou, odflaknutou lokalizaci a problematickym servisem (posledni dve veci nejsou ani tak dusledkem jako spis neopodstatnenym pridavkem spolenosti Apple).
Ja mam zkusenost ze vsech tri hlavnich proudu (wokna, linux i macosx) a nakonec jsem zakotvil u dualniho systemu linux/wokna na jednom stroji. A ty wokynka vlastne jenom proto, ze mam slabou vuli a obcas si nejakou tu gamesu strihnu.

[19] Vložil(a): čavo, 2005-02-15, 00:07 Solo | MuteČtenáři:  + +

[6] "Pocitac je k praci ne k nekoncicimu ladeni, tunningu a optimalizovani, leceni a obdivovani. Proste ma fungovat, a to os x splnuje dokonale. "

Hmm. To by ste mali vysvetliť dodávateľskej firme, ktorá do firmy (kde som pracoval do konca januára) dodáva všetky Macy a aj OS X. Ale možno je zameranie na grafiku a finalizáciu inzercie v reklamnej agentúre mimo vhodné nasadenie OS X. Jedného DTPáka prevsedčili a má teraz hlavu v smútku. Druhý si neovolí siahnut na svoju deviatku až, kým dodávateľ nevyrieši všetky problémy u prvého.

Týmto nijako nemienim ohovárať OS X. Je to šikovný systém, mne ako primárne používajúcemu Linux, aj celkom vyhovuje (určite viac ako deviatka), ale Linux kvôli nemu určite neopustím. Len som chcel poukázať na nepravdivosť tvrdenia, že je to systém bezúdržbový a netreba mať žiadne znalosti pri jeho konfigurácii. Ono i Windowsi pracujú v niektorých vzácnych prípadoch úplne bez problémov a už som sa s takími aj stretol.

[20] Vložil(a): px30, 2005-02-15, 02:02 Solo | MuteČtenáři:  + +

[19] Mám pocit, že bezúdržbový systém neexistuje, nějaké znalosti člověk mít musí (pokud nemá počítač na napsání jednoho dopisu za den). A je úplně jedno, zda je to MacOS X, MacOS 6.5, Linux nebo Windblows - prostě, když tomu člověk nerozumí, tak si zjedná někoho, kdo do toho umí sáhnout.

[21] Vložil(a): Špendl, 2005-02-15, 07:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Ještě poznámka k servisu. Využívali jsme služby společnosti x a byla to dost katastrofa. (Pomalé reklamace apod.) Změnili jsme dodavatele a je to bez problému. Přesněji řečeno občas je otravné, že na objednaný nový stroj dlouho čekáme (ve srovnýní s platformou pc).

[22] Vložil(a): Arthur Dent, 2005-02-15, 08:53 Solo | MuteČtenáři:  + + +

[15] Listina COCOM, tedy ono "embargo" se AFAIK vztahovala na procesory Motorola 68K (mám sto chutí napsat "dvaatřicetibitové procesory MC68K" a pak poslouchat řev, že jsem idiot, že 68K byly šestnáctibitové - flamewars není nikdy dost). Proto se k nám přes firmu Logostar dostávaly IBM PC XT a takové ty všelijaké Commodore PC 10, kde byly 8088 a 8086, ale Mac legálně ani náhodou (Motorola 68K).

Co vím, tak problémy s COCOMem byly ještě začátkem 90. let - i když se k nám vozily individuálně třeba Amigy a Atari ST, tak "oficiálně" to ještě nějakou dobu trvalo.

[23] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-15, 09:46 Solo | MuteČtenáři:  + + +

[16] zaruka na prenosne pocitace Apple JE 100% celosvetova, jen po vas budou chtit doklad o koupi.

To ze nejaky subdealer v cechistanu dela kravu, a to az uz s cenama nebo servisem je nase ostuda, jak jsme si nase prodejce vyhovali takove je mame. v civilizovanych zemich (Nemecko, Kanada) to funguje normalne. Prijdes, ukazes problem, oni ti vymeni iBook a poslou zpatky. za par minut ochazis s novym nastrojem, osobne jsem to videl v Ottawe u apple dealera.

(btw: Ja bych tu reklamaci neuznal ani nahodou: Byla to nejaka japonka, ktere se iBook, koupeny v japonsku pomackal v kufru na kterym sedela-jak sama priznala-cely byl drobet zdeformovany a DVDcko lezlo z mechaniky na 3.-4. pokus, zkopirovaly ji disk pres firewire a dostala novy iBook)

Nicmene tohle a genius bar v apple storech mne presvedcilo, ze pocitac od tyhle firmy chci. Jak rikam, nelituju.

[24] Vložil(a): Jirikus, 2005-02-15, 09:59 Solo | MuteČtenáři:  - -

"Ma to jenom dva drobne hacky:
1. Mac
2. Mac
Ve skutecnosti je to jeden a ten samy hacek, ale je tak dulezity, ze jsem ho radsi uvedl dvakrat."
Kryton

[25] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-15, 10:00 Solo | MuteČtenáři:  + +

dojima mne casto zminovana "mnohem vyssi cena" applu. Ja ho kupoval, protoze je levnejsi nez PC.

Chcete flame, mate ji mit, ukazte mi novy PC notebook, co bude mit 12ti palcovy display, wifi, bluetooth, 2x usb 2.0, firewire, 256 MB ram, baterku co vydrzi 5 a vic hodin, bezproblemovou instalaci unix-like operacniho systemu, vlastni operacni system a cca 10 GB softu v cene, zaruku po svete (!) a to cely za 822 USD.

(moje cena okolo listopadu 2004 na amazon.com)

[26] Vložil(a): Martin M. [web], 2005-02-15, 10:02 Solo | MuteČtenáři: ---

[23] Díky za info. V tom případě není důvod si Mac kupovat u nás (teda pokud má člověk příležitost, že mu ho někdo doveze z USA). Pokud se nepletu, tak stačí pouze dokoupit koncový kabel od adaptéru k zásuvce (nebo jen redukci).

[27] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-15, 10:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[26] v adapteru (na muj iBook) jsou takove ty vyhazovaci packy do US zasuvky a osmicka jak na holici strojek nebo radio, v navic baleni totez na dvoulince s osmickou na konci. Mne to stalo 1.39 EUR v mediamarktu, ale v cesku to bude tak za 30 korun. Je to stejny jak na kazdy radio. (jen mne stve ze ty snury jsou cerne, iBook zdroj je hezky bily:)))))

[28] Vložil(a): pixy [web], 2005-02-15, 11:45 Solo | MuteČtenáři:  + + +

ad [26] > K Apple notebookum se prodava tzv. "Traveller Kit" (nebo jak se to jmenuje), coz je zdroj se vsemi myslitelnymi zasuvkami, co se na svete pouzivaji. Tedy rozhodne neni problem koupit si pocitac v NY a pouzivat ho v treba v ČB ;)

Navíc vzhledem k otřesné "politice" evropského, potažmo středo/východovropského, potažmo českého zastoupení Applu (ta strašná linie Paříž-Budapešť-Praha), si i školák spočítá, že koupí-li si zpáteční letenku do NY, dá si dobrý oběd na Manhattanu, v prvním AppleStoru si koupí PowerBook, udělá si turistické odpoledne na Long Islandu a poletí zpátky, vyjde ho to pořád nejméně o 10.000 levněji, než když si stejnou mašinu koupí u nás. Smutné, zvlášť když se spousta Apple harwaru vyrábí (tuším že) v Pardubicích...

[29] Vložil(a): Jirka [web], 2005-02-15, 12:32 Solo | MuteČtenáři:  + -

[28] Pixy, tohle mne zajima. Je nejaky duvod proc nefunguje trh? Proc si nekdo neudela(m) firmu ktera sem ty powerBooky a iBooky, mini-mac a ipody bude z USA dovazet, copak tim neco porusi?

Jasne ze kdyz si ho dovezu v kufru, nezaplatim DPH, ale to je v CR nejakych 16% ne? Clo na pocitace neni, zaruka je wordwide, tak kde je problem?

Vzdyt pokud sprave pocitam tak trebas mini-mac za 499 USD (dnesni kurs =11.580 kc) u nas je za ~18.000 kc. Kde udelali soudruzi z NDR chybu?

[30] Vložil(a): Martin M. [web], 2005-02-15, 13:16 Solo | MuteČtenáři:  + +

[27] [28] Díky vám oběma. Na Apple Storu jsem našel věc, která se jmenuje Kensington Travel Adapter a má redukce pro zásuvky ve více než 150 zemích světa. Stojí to $ 20, což sice není zas tak hrozný, ale pokud mi půjde jen o českou zásuvku, tak je to asi zbytečný. Ale díky za tip.

[31] Vložil(a): pixy [web], 2005-02-15, 13:22 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [29] > Nejspíš proto, že když chceš dovážet, musíš k tomu taky zajistit poprodejní podporu, servis, záruky atd. U nás navíc platí ze zákona dvouletá záruka, zatímco Američani standardně dodávají s jednoletou atd. Nerad bych se pletl, ale myslím, že na přímém dovozu už si vylámali zuby onačí firmy.

A velký problém vidím taky v tom, že jsme prostě tak malý trh, že se tady budou těžko pokrývat všechny ty fixní náklady - které se jinak při určitém objemu sotva znatelně rozlejou, ale při našem malém trhu, kde prodáte za rok řádově stovky kusů, to málokdo utáhne... Když není obrat, musíš je obrat. ;)

[32] Vložil(a): Mormegil [web], 2005-02-15, 14:24 Solo | MuteČtenáři:  - -

Technická poznámka: tímto příspěvkem sis rozbil RSS feed (http://www.pixy.cz/pixylophone/rss.xml ), protože entita &euro; v tebou odkazovaném DTD http://my.netscape.com/publish/formats/rss-0.91.dtd není definována.
(A technická #2: „Nepoužívejte HTML značky ani entity“ – tomu rozumím „značky a entity nebudou interpretovány, ale zobrazeny jako zdroják“, což jsem také chtěl, ale entitu to, zdá se, interpretuje; díky bohu, jinak by se nedaly psát některé lepší Unicode znaky.)

[33] Vložil(a): lukas, 2005-02-15, 19:05 Solo | MuteČtenáři:  + +

40kc za 1 USD je skutecne normalni cena, je to tak u temer vseho hardwaru, jehoz prodej nema vyslovene masovy charakter nebo neni zastresen nejakou vetsi organizaci (napriklad mobily).

[34] Vložil(a): zzen, 2005-02-15, 21:37 Solo | MuteČtenáři:  + +

a) nechápu komentáře na adresu Mac OS X (lokalizace, GUI, ČR užitnost), když příspěvek je přece o levném linuxovém PPC stroji! Na Linux si nainstalujte co sami uznáte za vhodné. Zjistíte určitě, že v kanceláři je na tom Linux ještě hůře než OS X (a nebo ne, to je vaše věc, no flame please), nicméně o tom příspěvek nebyl! Byl o linuxovém stroji. Můžete si z toho udělat třeba domácí tichý headless linuxový server. Levně. (Ovšem ne fileserver - leda disky připojovat přes FW.)

b) JEDNOU PRO VŽDY bych poprosil VŠECHNY (a pixyho jako "insidera" hlavně), at proboha přestanou se stokrát omílaným nesmyslem: FreeBSD Darwin. Nic takového neexistuje!

Darwin je jeden ze čtyř existujících operačních systémů rodiny BSD: FreeBSD, NetBSD, OpenBSD a Darwin. Všechny mají něco společného a něco rozdílného (v případě Darwinu SPOUSTU rozdílného, pro začátek třeba mach kernel, veškerou konfiguraci v NetInfo atd.). Je pravda, že Darwin byl od FreeBSD a z části NetBSD odvozen (ale ty byly oba pro změnu odvozeny z BSD UNIXu).

Znova: FreeBSD Darwin neexistuje! Děkuji.

[35] Vložil(a): Grovik [web], 2005-02-16, 11:45 Solo | MuteČtenáři:  + + +

[2] Nechci delat flame ale tvrdit o AMD64 v porovnani s PPC neco o nizke spotrebe je trosku hloupost ;-)) A pokud budu srovnavat treba s G5 tak je az neuveritelne pomale (ono AMD64) ... ale to je jedno.

Na nedavnenem Bytefestu. Jsem s par kamosema probyral zajimavou moznost rozbehnout na MAcMini MORPH OS (kdo nezna necht zagoogly) to je teprve OS :-) a softu na nej je tak strasne moc.. ze to ani pekne neni ;-))

Mimochodem vsechny tyto OS muzete spustit na Pocitaci Pegasos Momentalne sel s cenou vyrazne dolu.... Linux, Morph Os i OS X na jednom pocitaci ;-)).

[36] Vložil(a): thingwath, 2005-02-16, 22:01 Solo | MuteČtenáři:  - -

[34] Ty BSD systémy (rozumějme systémy odvozené od nějaké verze původního BSD Unixu) nejsou jen čtyři, to jsou jen ty nejdůležitější :-)

Používá vůbec někdo Darwin na x86 a má vůbec cenu se o to pokoušet?

[37] Vložil(a): Jan Brašna [web], 2005-02-18, 14:44 Solo | MuteČtenáři:  + +

A má někdo *praktické* osobní zkušenosti s nákupem venku? Svého času jsem chtěl kupovat Canon 20D přesně tím pixyho způsobem - s procházkou na Times Square ;) Pak jsem to tak nějak nechal plavat... Ale teď to možná budu provádět s iBookem (díky Ritchiemu za nakopnutí) tak bych rád věděl, zda-li si někdo zajel třeba do Něměcka, Francie či Anglie pro iBooka? Státy by byly nejlepší, ale tenhle rok tam cestu nemám, takže vyřizování víza jen kvůli tomu je trochu pakárna.

[38] Vložil(a): Preedy [web], 2005-02-18, 21:29 Solo | MuteČtenáři: ---

[37] To by mne také zajímalo. Já mám tohle v plánu s iPodem.

[39] Vložil(a): JitkaCL [web], 2005-02-20, 21:20 Solo | MuteČtenáři:  - - -

Grovik: Tedy predne - mam vcelku bohate zkusenosti jak s Macy, tak s AMD64 a kdyz uz o nich neco napisu (moc casto to nedelam), tak to neni jen plane teoretizovani:-)

Morph OS - obavam se, ze tento system ma vyznam jen pro pratele Amigy. Velice rada experimentuji s ruznymi OS, ale na Morph OS mezi ne nepatri. OS, ktery nema implementovan TCP/IP stack a musi se dokupovat jako shareware nepovazuji za plnohodnotny system. Urcite bych ho na Maca necpala. Ostatne, nevim, jestli jde Morph OS poridit samostatne bez Pegasose.

Pegasos - no, on ma Pegasos svoje mouchy, jako je HW nekompatibilita nebo archaicke AGP 1x a USB 1.1.
OS X se na nem sice da spustit, ale pres Linux:-) Ja na nem pouzivam Debiana, neb Gentoo se na nem kompiluje neunosne dlouho. Pokud bych mela volit mezi Pegasosem a Mac Mini, tak bych vcelku bez vahani volila Mac Mini.

[40] Vložil(a): Martin Beránek, 2005-02-21, 08:50 Solo | MuteČtenáři: ---

jeste bych se rad vratil k te snadne pouzitelnosti... k jezisku sme dostali na fakultu macy - byl sem rad a tesil sem se ze si konecne vyzkousim ten super system ve kterem je vsechno primocare a intuitivni. ale ouha. asi jsem si uz prilis zvyknul na linux, ale na tomto systemu jsem nebyl schopen behem 15minut spustit ani terminal. potom jsem zjistil ze si nemuzu vzdalene pustit (presmerovat X) svoji oblibenou mozillu. jednotlacitkova mys me privadela k silenstvi (vim ze se da pripojit i jina). no proste po hodine prace/skouseni jsem zacal hledat odlogovaci tlacitko a honem pric - nasel jsem ho celkem rychle, coz se neda rict o lidech ktery vedle me byly schopni pouze zamknout obrazovku :-)

skoda, ale Mac ma napoprve silne odradil

poznamka k lokalizaci: pokud ma byt Mac hotovka pro uzivatele neznale konfigurace systemu - necht je plne lokalizovan.

[41] Vložil(a): Pegasos [web], 2005-03-07, 17:14 Solo | MuteČtenáři:  + + +

Pegasos ma AGP 1.0 coz je AGP 1x/2x!

- Pegasos 1Gbit+100MBit ethernet
vs MacMini pouze 100MBit

- Pegasos AGP2x (1.0) + 3x PCI
vs MacMini defakto nic

- Pegasos: stejne OS jako Mac a navic
skvely MorphOS + moznost spoustet
programy z AmigaOS

...

[42] Vložil(a): Pegasos [web], 2005-03-07, 17:15 Solo | MuteČtenáři:  + + +

Jinak USB 2.0 v Pegasosu lze pripojit pres PCI slot, stejne jako TV karty a dalsi rozsireni - SB Audigy, apod. MacMini bez PCI slotu je v tomhle smyslu na nic, protoze ho neni kam rozsirovat.

[43] Vložil(a): Pegasos [web], 2005-03-07, 17:59 Solo | MuteČtenáři:  + + +

Jinak, sotva mi staci ty 4 IDE kanaly v Pegasosu II, to toho prcka MacMini bych uz zadne zarizeni nedostal. Mam radeji plnohodnotny pocitac :-) A PowerMac je moc drahy...

[44] Vložil(a): pixy [web], 2005-03-07, 18:26 Solo | MuteČtenáři:  - - -

ad [41]-[43] > S macem zase nemusíte rozumět těm výše uvedeným odborným termínům (jako já) a vůbec vám to přitom nemusí vadit (jako mně) v tom, abyste svůj počítač mohli plnohodnotně používat (jako já) ;o)

[45] Vložil(a): Bauer [web], 2005-03-08, 12:09 Solo | MuteČtenáři:  + + +

http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=122233 - Mac mini má problém s CRT monitory


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]