Text komentáře:

[65], [66] Není digitální kamera jako digitální kamera.

Hnusného obrazu se dosáhne pomocí klasické digitální kamery, která natáčí v systému PAL. Barvy jsou vyblité, na plátně vidíte zubaté hrany, a celkově to nepůsobí jako film, ale spíš televizní inscenace. (takto byly točeny Nevěrné hry, Anděl exit, ...)

Naopak Pitofův Fantom Paříže byl natáčen HDTV digitální kamerou, což je diametrálně odlišné zařízení. Obraz je od klasického filmu prakticky nerozeznatelný. Z české produkce byl takto natočen například film Děvčátko.

 

A teď k penízkům, aneb kdy se digitál vyplatí:

Pokud se natačí obyčejnou digitální kamerou, ušetří se především za štáb, povolení a podobně. Při použití této kamery totiž není třeba scény speciálně osvětlovat (to ušetří neskutečně času a peněz), tím pádem lze točit kdekoliv, hned, a třeba rovnou naostro (pak se nemusí řešit ani žádné povolení).

Ovšem tohle platí jen pro onu obyč. digitální kameru (PAL). V případě HDTV je třeba svítit jako u klasické kamery.

Oba druhy digitálních kamer samozřejmě šetří peníze za filmový materiál, režisér má větší kontrolu nad dílem, protože může více experimentovat a záběry opakovat třeba donekonečna :-)

Další výhoda je zřejmá - celý film lze zpracovat počítačem, upravit barevnost dle libosti, použít různé filtry, atd...

Takže až dosud přináší HDTV kamera samé výhody, PAL kamery sice ještě větší, ale jsou vykoupeny mizernou kvalitou obrazu. Je tu ale jeden problém!

Přepis digitálního záznamu na filmový pás je neskutečně drahý proces (řádově miliony korun). Takže většina ušetřeného rozpočtu tady vezme za své.

takže asi tak.... ufff.... no trošku jsem se rozepsal, co?


Názor ostatních: nikdo nehodnotil


Váš názor na tento komentář:







Zpět na komentáře