Krok 4. Když neumí zazvonit, ať sem nelezou



I když se někdy zdá, že informace o umístění provozovny vyplývají z kontextu okolních stránek, nedejte se tím zmást. Na každou stránku se lze dostat, aniž by návštěvník kteroukoli z těchto okolních stránek vůbec viděl. To se stává především přesměrováním na konkrétní stránky z vyhledávače, nejčastěji na stránky, které jsou jinak umístěny na vašem webu uvnitř rámců (frames). Takové osiřelé informace jsou pak úžasným prostředkem k mlžení a matení.


Příklad

Honsnejman stravování

http://www.brnorest.cz/HTML/h035.htm - nahled

Originální stránky
Obrázek v plné velikosti
Archivovaná stránka (2003-05-21)

Jen název domény (brnorest.cz) může naznačit, že toto levné stravování najdete nejspíš v Brně. Jenže na tuhle stránku jsem se dostal přes odkaz z vyhledávače, aniž bych úvodní stránku (přehled stravování v Brně) kdy spatřil. Povšimněte si také telefonního čísla: i to předpokládá, že se na stránku dívají výhradně místní.

Pozn.: V době vzniku tohoto příspěvku ještě neexistovala univerzální telefonní čísla a každé město mělo vlastní předvolbu. Uvedené číslo tak fungovalo jen pro místní volání, z jiného města byste museli před ním vytočit příslušnou předvolbu (zde 05 pro Brno), jinak jste se mohli dovolat úplně jinam.


Informace, které nejsou umístěny přímo ve stránce, část uživatelů nikdy neuvidí. Stránku si mohou načíst, aniž by kdy viděli úvodní stranu. Vyhledávač je může odkázat i na osiřelou stránku, o níž přepodkládáte, že se zobrazuje v rámcích se záhlavím nahoře a menu vlevo.



TOPlist